Veckans TV - V.18


Shadowhunters 3x7
Förlåt mig men var inte Jace mer badass som Shadowhunter än nu när han är demon? Segt avsnitt denna veckan men otroligt kul att få lära känna Maya lite mer på djupet. Hoppas bara inte att det kommer bli ytterligare ett triangeldrama nu dock. Och erhm var inte Valentine lite väl hel för att ha varit begravd så länge? 


Timeless 2x7
Antingen så var jag väldigt trött eller så var detta avsnitt väldigt väldigt roligt. Jag röstar på det senare påståendet. Och vad jag har saknat humorn i serien. Jag gillade team Rufus och Flynn haha.
Vi fick denna gång ta del av Suffragett rörelsen och deras kamp för kvinnors rösträtt vilket var härligt att se, hur även Rittenhouse kvinnan faktiskt hjälpte till för att kvinnorna skulle kunna genomföra det där talet inför presidenten. Och sedan är ju Wyatt och Lucy alltid Wyatt och Lucy helt otroligt söta. Och jag hatar att säga vad var det jag sa men...VISSTE att vi inte kunde lita på Jessica. Som jag sagt förut tror jag hon vet mer än vad hon säger. 


Life Sentence 1x06
Jag ska vara ärlig men jag har ingen aning om detta avsnitt visades denna vecka eller veckan innan men oavsett så har jag inte hunnit kolla på den innan nu. Och det var ju precis så som jag misstänkte sedan avsnitt 1 att Aiden är den som tagit hela denna situationen hårdast och idag fick vi äntligen det bekräftat. Jag är så svag för den karaktären och vill egentligen bara ge honom en stor kram och säga att allt kommer att ordna sig. Usch det där slutet tyckte jag inte alls om, men jag hoppas att det på något sätt öppnar hans ögon och att han får hjälp att bearbeta allt han varit med om med lite hjälp från någon. 
Jag känner mig fortfarande kluven inför hela Wes/Stella/Will triangeln för jag gillar ju båda killarna. Uppskattar så mycket Wes och Stella tillsammans, hur dom oavsett allt alltid är ärliga mot varandra men kom igen det går ju inte att missförstå kemin mellan henne och Will. Och jag tror minsann att han också började inse hennes komplicerade känslor gentemot honom där i korridoren när hon försökte tussa ihop honom med den andra läkaren. Åh vad jag älskar den här serien, ett nytt avsnitt nu tack! 


Rise 1x08
Jag visste att Maashous hade blivit som en del av familjen men jag hade inte räknat med att Gail skulle bli så känslosam när han besökte sin mamma. I detta avsnitt tyckte jag faktiskt synd om Lizette och hennes mamma, för även om Lizette inte förstod det så gick mammans känslor för coachen mer djupt än vad hon kunde ana och hon var ju helt förkrossad på slutet. Jag vet inte men jag hoppas faktiskt på att coach och hon löser det och att Gwen och Lizette kanske kan bli vänner. Appropå Gwen, jag tycker det är bra att hon valde pausen med Gordy, tror hon på något plan gillar honom mer än vad hon säger och just därför valde att pausa förhållandet för att inte skada honom nu när hon mår som hon mår. Och scenen med Lou, Robbie och Robbies mamma på slutet var otroligt fint att se. Tyckte absolut att Lou tog ett bra beslut när han lät Robbie spela fotboll, tror han kommer tillbaka med peppad i nästa avsnitt.

 
Riverdale 2x20
Nu får det vara nog Riverdale vad är det som händer med denna serie som en gång var väldigt bra. Historien har spårat ut, karaktärerna förstörs en efter en och trovärdheten är totalt grusad. De en gång så smarta tonåringarna som kämpade mot orättvisor är nu bara rent utsagt korkade och litar på helt sjuka saker, något som aldrig skulle hända i den första säsongen. Det enda som gör att jag envisas med att titta på den vecka efter vecka är för att jag hoppas att den ska vända tillbaka till säsong 1s helt fantastiska story. Men nä när säsongsavslutningen kommer så kommer jag att lämna den här serien bakom mig. 

#1 - evaemilialinneas.blogg.se

Har slutat med både Shadowhunters och Riverdale. Tyckte den första säsongen var bra men sen så blev det aldrig så bra som det var.

Svar: Nä jag känner detsamma men denna säsong har i allafall samma känsla som det första.
livinginfictionalworlds.blogg.se