The Spanish Princess har fått ett cast

Först kom The White Queen, Sedan kom The White Princess och snart kommer även The Spanish Princess som kommer att handla om Catherine of Aragon. Detta ska bli sjukt spännande för jag är så nyfiken på hennes liv. I Fredags släpptes castet för filmatiseringen av hennes liv och den ser just nu ut såhär....

Catherine of Aragon - Charlotte Hope

 
Arthur´s Guardian Margaret - Laura Carmichael 


Margaret Beaufort - Harriet Walter

 
Margaret Tudor - Georgie Henley

 
Lina de Cardonnes - Stephanie Levi-John

 
Mina tankar just nu:
Jag vet inte hur jag ska känna för castingen i och med att jag inte läst en enda sak om Catharine of Aragon mer än det som nämnts i förbigående då jag läst på om andra drottningar. Men det ser ut som ett härligt cast och det ska bli väldigt kul att återse både Georgie Henley och Laura Carmichael i tv-rutan igen. 
#1 - Emelie Karlsson

Catherine of Aragon var fantastisk! En så otroligt underskattad drottning, hon var så stark! Vet egentligen ingenting om Charlotte Hope, så vet inte vad jag ska tycka om castingen!

Svar: Känner igen namnet Charlotte Hope men kan blanda ihop henne med en som gör teater :P
livinginfictionalworlds.blogg.se