The Kissing Booth (2018)

 
Handling
Elles första kyss leder till en förbjuden romans med skolans hetaste kille, vilket sätter relationen till hennes bästa vän Lee på prov. För skolan hetaste kille råkar även vara Lees storebror, någon som Elle lovat dyrt och heligt att hålla sig borta ifrån. 

Recension
När jag först såg bilden och handlingen till den här filmen tänkte jag att detta kommer bli ytterligare en sådan där tramsig och klyschig film så jag struntade i att se den, men sedan kom recensionerna, från er och från Twitter och många skrev samma sak. Att dem hittat en ny favoritfilm och den fick högsta betyg med orden att folk blivit förvånade över den. Såklart slängde jag mig över den och kan nu bara instämma i hyllningskören...Jag älskar den och jag insåg ganska snart att jag hade sett den 3 gånger på samma dag. Minns inte när det hände senast. 
Som sagt handlar det om Elle och hennes bästa kompis Lee. Dem har gjort en lista med regler för vad dem ska göra eller inte får göra för att deras vänskap skall kunna fortsätta vara så stark som den faktiskt är. Men när Noah, Lees storebror kysser Elle i The Kissing Booth för välgörenhet, då börjar så smått någonting att hända. 
Jag var så rädd att detta skulle bli en typisk...Nu kommer bästa vännen på att han också har känslor för henne grej, men så blev inte alls fallet. Lee och Elles vänskap är det som går som en röd tråd genom filmen och det uppskattade jag verkligen. Någoting jag hade velat se fördjupat var Noahs aggresion. Varför var han så arg och bråkade hela tiden? Men efter att ha varit med i en chatt med författarinnan till boken bakom filmen så kan jag mer förstå det, hon var så ung när hon skrev boken, och vad jag förstått så har dem respekterat boken väldigt mycket även om dem ändrat på småsaker. Jag kan bara säga er se den om ni får chansen det är inte alls en klyshig och tråkig film. Det är något speciellt med den. Jag kommer definitivt att se om den många gånger till.
Om jag har köpt in boken också? Självklart! 

#1 - Hanna

Blev också väldigt positivt förvånad av den här filmen! Var också orolig att det skulle bli den vanliga "en tjej och en kille kan inte vara vänner-storyn" så är väldigt tacksam för att den var mer än så. Önskar också att Noah hade problematiserats lite mer som karaktär, men jaja. Mysig film!

Svar: Jag gillade verkligen att vänskapen var så stark som den var det gjorde att filmen stack ut. Jag kommer absolut att se den många gånger framöver :D Kul att du också gillade den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se