La La Land (2016)


Handling
I La La Land möter den förhoppningsfulla skådespelerskan Mia jazzpianisten Sebastian i en bilkö och sakta men säkert utvecklar de ett förhållande som får hela staden Los Angeles att sjunga och dansa. Men kan Mias och Sebastians kärlek överleva derasstora ambitioner? Finns det överhuvudtaget plats för stormande kärlek när man försöker slå igenom i Hollywood? 

Recension
La La Land är väldigt omtalad och jag har hört saker som "detta är något nytt" "en riktigt bra musikal" och jag känner bara såhär: Vart någonstans är detta något nytt? Det är den typiska sök efter dina drömmar, hitta någon som du blir förälskad i och sedan måste jag säga detta, hur kan detta klassas som musikal? Ja visst dem tar några danssteg och sjunger då och då men nä jag skulle inte alls klassa detta som en musikal. Förlåt men jag är grymt besviken på den här filmen som dem har slängt priser över. Och vad var hela dealen med att dem skulle flygdansa i en scen!!? 
Jag försöker ärligt talat att hitta något som jag gillade med filmen men kan inte komma på någonting tyvärr.

Genre: Komedi, Drama
Längd:
2h och 8min
Skådespelare: Ryan Gosling, Emma Stone
Betyg: 1/5