Goodbye Christopher Robin (2017)


Handling
"Goodbye Christopher Robin" gives a rare glimpse into the relationship between beloved children's author A. A. Milne (Domhnall Gleeson) and his son Christopher Robin, whose toys inspired the magical world of Winnie the Pooh. Along with his mother Daphne (Margot Robbie), and his nanny Olive (Kelly Macdonald), Christopher Robin and his family are swept up in the international success of the books; the enchanting tales bringing hope and comfort to England after the First World War. But with the eyes of the world on Christopher Robin, what will the cost be to the family?

Recension
Jag vet inte vart jag ska börja med den här filmen. Jag gillade hur Nalle Puh föddes ur en tuff tid i A.A. Milnes liv och hur denna lilla björn och hans vänner förde honom så nära sin son. Detta ledde till att det även kändes extra hårt när det sedan blir för tungt. Jag hade ingen aning om att Nalle Puh hade en sådan jobbig inverkan på författarens familj och relation till sin son, något som gjorde väldigt ont att se. Jag tyckte denna film var otroligt viktig och intressant. Skådespelarna och hela teamet bakom filmen verkar ha lagt ner sina själar i detta projekt för att göra historian rättvisa och det märktes verkligen. Jag vågar inte berätta så mycket mer än det utan jag tycker absolut att ni skall ge den en chans. När ni har sett den får ni gärna skriva till mig och diskutera så mycket som ni vill. Men nu lämnar jag denna historia bakom mig, även om det kommer bli svårt.