Brooklyn (2015)


Brooklyn är en berättelse om Eilis Lace, en ung irlänsk immigrant i 1950-talets Brooklyn. Lockad av det lovande Amerika lämnar Eilis Irland, och tryggheten i hennes mammas hem, för New Yorks kustremsa. Hemlängtan försvinner snabbt när Eilis blir djupt förälskad. Men snart blir hennes nya liv avbrutet av hennes förflutna och hon måste välja mellan två länder och människorna i dem.

Jag måste börja med att säga detta, jag såg filmen för ett bra tag sedan och har inte alls kunnat sätta mina känslor och tankar på pränt i detta inlägg. Jag gillade filmen men vet inte alls hur jag känner efteråt. Jag kunde inte sätta ett högt betyg som jag skulle ha velat för det var något som fattades mig. Och det mest irriterande är att jag inte vet vad det var som fattades. Jag gillade karaktärerna, men för första gången och det är kanske detta som stör mig, så hade jag velat ha ett annat slut. Jag tyckte verkligen om när hon kom hem till Irland igen, och träffade Jim, dem kändes mer rätt och logiskt än Ellis och Tony. Men kärleken är inte logiskt eller hur? 
Oavsett så tyckte jag att Saoirse Ronan gjorde ett riktigt bra jobb med Ellis. Jag tycker verkligen om henne som skådespelare och nu blev jag väldigt sugen på att se fler filmer med henne. Som sagt jag skulle ha velat ge denna film mer i betyg än vad jag gjorde men det går inte alltid som man tänker sig eller hur?

Genre: Drama, Romance
Skådespelare: Saoirse Ronan, Domhnall Gleeson m.flr
Längd: 1h och 51min
Betyg: 3,5/5