Veckans TV - V.12


Shadowhunters 3x01
Då var Shadowhunters tillbaka igen då och det var härligt att komma tillbaka till det här gänget. Det skall bli spännande att se vad Lilith kommer hitta på härnäst. Egentligen gav det här första avsnittet mig ingenting mer än att jag fortfarande tokdiggar den coola Seeliedrottningen. Dem har castat henne perfekt! Ganska skönt att Sebastian ändå var med på något sätt för jag gillade verkligen Will Tudor och hans sätt att tolka denna karaktär. Nej nu vill jag ha nästa avsnitt direkt, tror denna serie gör sig bäst att maraton titta faktiskt. 


Timeless 2x02
Jag tokälskade det här avsnittet. Allt var verkligen en stor smällkaramell av lycka och att se Wyatt som en fanboy med världens leende, se ut som ett barn i en godisaffär, det var bara så härligt. Det smittade verkligen av sig och jag satt hela avsnittet och fånlog. Väldigt roligt att se hur han conecctade med Wendell och vi fick ju även lära känna honom lite mer, och bakom den där fasaden finns det nog mer tragiska händelser är jag säker på. Ser fram emot att få lära känna honom ännu mer framöver. Nä med musiken, tidsepoken, händelserna och framförallt det där slutet ser jag sjukt mycket fram emot nästa veckas äventyr. Blev förvånad över hur mycket jag gillade det här avsnittet. Som alltid älskar jag humorn, och vi fick ytterligare en Wyatt och Lucy scen. Nästa gång kanske dem faktiskt kommer fram till kyssdelen också haha. Dessutom måste jag avsluta med att säga detta, jag gillar verkligen att den har castat Michael Rady i rollen som Nicholas. Ser fram emot att se vad han skall hitta på nu och om det är så att teamet går ihop med Garcia för att lösa denna röra. 


Rise 1x02
Att musikal eller musik i allmänhet frambringar känslor och delar hos sig själv och andra som man hållt dolda visar den här serien gång på gång. Och det är något som jag är väldigt glad över. Att dem även valt att ta upp väldigt stora känslor och livsval på detta ändå lowkey sätt som dem gjort, det vill jag bara krama om regisören för. Det här är en serie som känns ända in i hjärtat. Karaktärerna är intressanta att följa och även deras storylines. Man kanske redan nu kan se vart vissa saker kommer att leda men det gör inget, för jag tror även att i kommande avsnitt kommer de göra det på ett bra sätt. Storylinen med Gordy ska bli intressant att följa, tror ni att han i framtiden kommer satsa på idrotten eller kommer han hitta tillbaka till musiken och fotograferandet trots det han sa till sin pappa? Han måste känna sig så väldigt isidosatt i och med att Maashous flyttat in hos familjen. 



Life Sentence 1x03
Jag ogillar att säga vad var det jag sa, men vad var det jag sa, sa ja inte att det skulle dyka upp en ny kille som troligtvis kommer att skaka om lite i Stellas och Wes relation? Och tadaa han dök upp i form av en stilig doktor. Såklart. Annars tycker jag att detta avsnitt var väldigt bra, tungt på något vis med tanke på Stellas mamma och att hon fick reda på sanningen om hur tungt det varit för dem under tiden hon var sjuk. Men jag gillar att dem även lättade upp det hela med att Stella nu skall kämpa för att hjälpa Sadie. Dessutom var det väldigt mysigt att se Wes och Ida tillsammans.Det känns som om varenda avsnitt av den här serien blir mer och mer intressant och bättre ju längre den går. Är det någon som känner samma sak? 


Riverdale 2x16
Jag får allvarligt panik på den här serien för den blir bara sämre och sämre för varje avsnitt. Dem har totalt förstört alla karaktärer utom Kevin och Jughead, men går det ett par avsnitt till kanske dem blir förstörda dem med, speciellt eftersom Kevin och Chic numera verkar vara kompisar. Jag hoppas att dem inte förstör Kevin med då kommer jag definitivt att sluta titta på serien. Och det som fungerar i andra serier dvs musikdelen blir bara jobbig här, ja dem sjunger bra men det känns som om man slänger in det bara för att resten inte räcker till. 
Hela Archie grejen för mig så frustrerad, han kan inte vara så korkad att han inte ser vad som pågår, så jädrans dum kan han inte vara! 
Sedan hela den här Cheryl grejen, vad fan är problemet med hennes familj alla verkar ju vara sjuka i huvudet. Nä om nästa avsnitt är lika dåligt då tänker jag tacka och säga farväl. 
#1 - Felicia

Åh vad fin header!
Shadowhunters: Seeliedrottningen är perfekt, haha.
Life Sentence: Tråkigt att de alltid måste dra in triangeldrama i serier :/ men men.
Riverdale: får seriöst nervsammanbrott på Archie varje avsnitt, så jääkla jobbig person.

Svar: Tack! Shadowhunters: Ja jag gillar verkligen Seeliedrottningen, då sjukt cool!
Life Sentence: Jo men jag tror att det kan göras bra i den här serien, jag vet inte men tror att dem kan ha någon flört och så blir dem väldigt bra vänner/kollegor senare.
Riverdale: Jag förstår mig inte alls på serien i helhet längre, vad är det dem vill liksom?
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie

Jag är 100%% för Stella tillsammans med den där doktorn. Hon känner knappt sin man, och det känns liiite som att hon skulle behöva något nytt nu när hon är frisk? Så att hon inte blir påmind hela tiden.

Svar: Ja tror det kan bli intressant :D
livinginfictionalworlds.blogg.se