Veckans TV - V.11

 
Timeless 2x01 
Då var Timeless äntligen tillbaka och detta är något jag sett fram emot länge. Tyckte om avsnittet i helhet och att man fick träffa på storheter som Marie Curie och hennes dotter. Spännande att se hur många andra agenter som är utspridda i historien från Rittenhouse, vilket är något som jag funderat på sedan innan. Lite Lucy och Wyatt action direkt blev det ju också och det var väldigt skönt faktiskt för i verkligheten hade personer reagerat precis sådär i deras situation. Överlag en riktigt bra start på en ny säsong och jag ser otroligt mycket fram emot nästkommande avsnitt. 


Rise 1x01
I Torsdags fick jag reda på att den här serien haft premiär av er underbara film och tv-serie bloggare och som musikal och teaternörd måste jag tacka er för att ni berättade om denna serie annars hade jag nog helt missat den. Tyckte väldigt mycket om premiäravsnittet och längtar efter att få se mer. Att få lära känna karaktärerna mer på djupet och se dem misslyckas samt lyckas tillsammans. Så roligt att se en serien om en sådan grej som jag faktiskt älskar så mycket som musikalteater. Roligt att se Auli'i Cravalho i en av rollerna, vill verkligen se och höra mer av henne. Vågar man hoppas på besök från musikalare i denna serie? Något som jag funderade på var historien med sonen och alkoholmissbruket, var det bara jag som kände att det kändes fel i den situationen när han sa att det inte var hans alkohol? Jag kan ha sett för mycket serier, men vet inte varför men tankarna föll istället på mamman i familjen, hmm annars hoppas jag på att vi får se en mer djup och dramatisk historia när det gäller just det. Ett väldigt bra avsnitt, kan i och för sig vara partisk då jag älskar musikal så mycket. Men jag måste erkänna att jag har noll koll på just Spring Awakening, det enda som jag egentligen vet om det är vilka som hade huvudrollerna där dvs Lea Michele och Jonathan Groff. 


Riverdale 2x15
Okej nu har jag nått en kritisk punkt med den här serien. Den är inte bra någonstans och jag irriterar mig på alla karaktärerna, antingen för att skådespelaren är riktigt usla eller så har den ett riktigt dåligt manus. Chick creeps me the hell out och den enda jag orkar stå ut med just nu är Kevin och Jughead de andra är såååå ointressanta eller irriterande. Okej känslostorm över. Jag kommer att se klart på Säsong 2 men sedan överväger jag starkt att sluta med den här serien för gott. 

 
Life Sentence 1x02
Redan efter det första avsnittet visste jag att jag skulle gilla den här serien och den känslan fortsätter att hålla i sig i avsnitt nummer två. Att få reda på att Wes kanske gitte sig med Stella för att få stanna i Amerika var en tanke som jag faktiskt inte hade haft innan men en sak som faktiskt inte var så förvånande när den väl kom upp. Som jag redan misstänkte i det första avsnittet så verkar ju Aiden ha tagit allt väldigt hårt och lite av det fick man ju känna på i detta avsnitt i och med att han berättade att han känt sig ignorerad under sin uppväxt. Tyckte även att den var väldigt skönt att Stella sa ifrån sin mamma om hur hon beter sig i allt. Och som alltid tycker jag att dem har fått till en väldigt bra dos humor i all drama. Ska bli så sjukt roligt att se nästa avsnitt. Måste säga att alla skådespelare gör ett fantastiskt bra jobb! 


The Fosters 5x19
Det tog ett tag för mig men nu har jag kollat ikapp på den femte säsongen av The Fosters och det verkar ju inte bättre än att jag återkom till det allra sista avsnittet. Ett väldigt känslosamt farväl men vad jag har förstått skall det komma en spin-off serie vid ett senare tillfälle. Det var ett fint avsnitt men jag har lite svårt för dessa typ av slut när man skall slänga in flera tidshopp på slutet som beskriver hur alla karaktärer har det nu, då gillar jag bättre den vanliga hederliga svarta rutan där dem beskriver det hela med en liten text. Och det hela med Mariana störde mig så mycket, det kändes som om dem slängde in både Wyatt och Mat för att fansen skulle få det dem ville, men i och för sig så verkar ju Mariana ha väldigt svårt för att välja mellan dem även om jag hade hoppats på ett enkelt slut med Wyatt för scenen mellan henne och Mat på slutet kändes väldigt bra. The Fosters är verkligen en härlig serie som jag absolut kommer att sakna, men som sagt vi alla har ju spin-off serien att se fram emot.
#1 - Film&serier bloggen

Det är verkligen så kul att Timeless är tillbaka tycker jag!

Svar: Jaa saknat den serien :D
livinginfictionalworlds.blogg.se