Säsongsrecension - Nashville S1


Handling
I Nashville följder vi den prisbelönta countrystjärnan Rayna James, som har dominerat hitlistorna i åratal. Nu kämpar hon med sjunkande popularitet, halvtomma spelningar och dalande skivförsäljning. Rayners chef försöker att rädda sin klients karriär genom att bjuda med sig den sexiga och lovande, men oärliga och manipulerande, artisten Juliette Barnes på nästa turné. Den falnande stjärnan Rayna är mycket motvillig till detta eftersom hon avskyr Juliettes tuggummipop, och häftig rivalitet uppstår snart mellan de två divorna.

Recension

Den här serien har jag velat se ett bra tag nu och jag förstod redan innan att jag skulle gilla den väldigt mycket. Jag menar det är musik, det är drama, vad mer kan man begära? Tycker speciellt om att det utspelar sig i Nashville och att man får följa countryn vilket jag tycker om att lyssna på men egentligen inte gått djupare in på. Att karaktärerna har intressanta storylines på olika sätt gör mig bara ytterligare intresserad. Tycker att dem har fått till en bra mix mellan musik och drama. 

Favoritkaraktär och Varför
Jag ska vara ärlig. I början av denna säsong tyckte jag att de båda kvinnliga huvudrollerna var riktigt barnsliga så mitt intresse fastnade istället för andra karaktärer nämligen Scarlett och Gunnar. Ju mer säsongen pågick tyckte jag dock att alla fick en riktigt bra och spännande storyline. 

Förhoppningar inför Säsong 2
Jag är väldigt nyfiken på att se hur dem väljer att utveckla Wills historia. Sedan vill jag såklart veta hur det går med Declan och Rayna med tanke på det där slutet! Man måste älska serier som slutar med en cliffhanger. Jag är så glad att säsong 2 redan finns ute så att jag kan börja se den med en gång!