Säsongsrecension - Morocco: Love In Times of War S1


Handling
Ett gäng frivilliga sjuksköterskor utan erfarenhet kommer till Melilla, mitt i det pågående kriget. De får nu lära sig allt dem behöver veta mitt i krigets centrum. 

Recension
En serie där starka kvinliga karaktärer står i fokus och som sätter både den ena och den andra militära karaktären på plats, ja vad kan man inte älska med det? Jag gillade den här serien från start och det är väldigt skönt att kvinnorna för en gångs skull får stå i fokus och de manliga liksom bara följer med på köpet. Visst finns det även en hel del intressanta manliga karaktärer också men i denna serie är det först och främst de starka kvinnorna som vi får följa och det gillas starkt

Favoritkaraktär och Varför
Med så många starka kvinnor är det otroligt svårt att bara välja en. Den modiga Julia som hoppar på båten utan lov så att hon kan finna sin fästman och bror. Magdalena som med ett stort leende gör vardagen lättare för dem skadade soldaterna. Den starka Pilar, som trots att hon gått igenom en massa tungt, organiserar och ser till att jobbet går smidigt. Och den häftiga Carmen som ställer ner foten mot militärer som tror att dem skall kunna komma och bestämma om hennes sjukhus. Nä det här är ett gäng man inte bråkar med i första taget. 

Förhoppningar inför Säsong 2
Jag vill framförallt se vad som kommer ske nu efter det där slutet och även om Fidel och Julia verkligen kan bli tillsammans. Men känner jag mina spanska draman rätt så kommer det säkerligen bli många långa trånande blickar och hemliga möten även i säsong 2.