I, Tonya (2017)

Jag vet inte om ni minns detta, men förut samarbetade jag tillsammans med andra härliga FILM och TV bloggare under något som hette Veckans Film. Nu var det ett bra tag sedan vi gjorde det så jag pratade med Emelie som bloggar hos FICTIONAL EM och vi kom överrens om att starta upp detta projekt igen, men med en liten ändring. Istället för en film i veckan kommer vi att se samma film en gång i månaden och blogga samt diskutera om. Detta är något som jag ser fram emot väldigt mycket. 



Den första filmen ut blev I, Tonya och handlar om konståkerskan Tonya Harding som rankas väldigt högt i de amerikanska konståkningsmästerskapen, men hennes framtid som konståkerska blev mycket oviss när hennes ex-man helt plötsligt ingriper.



Jag hade väldigt svårt för att betygssätta den här filmen. Jag gillade fotografiet, skådespelarna och musiken men jag störde mig på en väldigt stor sak, nämligen känslan av att dem gjorde parodi på hela denna händelse. Att dem skämtade bort mycket allvarliga händelser med att säga, jag är oskyldig fast dem egentligen var mycket medvetna om vad som skedde. Att Tonya Harding hade haft en tuff uppväxt, eller liv överlag, hade jag inte koll på, det enda som jag visste sedan innan var att hon hade skadat en konkurrens på något sätt och det därför att det skämtas väldigt mycket om det i andra konståkningsfilmer. Jag hade svårt att egentligen känna med någon av karaktärerna. Visst jag förstår absolut att Tonya kände sig sviken gång på gång i och med att alla utnyttjade henne men ändå hade jag svårt med henne och besluten hon tog. Ja hon är en stark kvinna och ibland kämpade hon verkligen och stod upp mot förtrycket att hon inte dög eftersom hon inte kom från ett traditionellt amerikansktlycklig familj men nä hade väldigt svårt med karaktärerna som sagt. Jag övervägde att ge den här filmen dåligt betyg men efter nog uttänkande, på grund av sammansättningen och fotografin blev det ändå högre än vad det kunde ha blivit. 

Genre: Biografi, Drama, Komedi
Längd: 2h
Skådespelare: 
Betyg: 3,5/5


#1 - Flisan

Åh denna vill jag se :D

Svar: Det tycker jag att du ska göra, många bra skådespelare! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Elsa

Intressant! Jag visste faktiskt ingenting om Tonya Harding innan jag såg filmen, och hade inga problem med karaktärerna så. Tyckte om filmen väldigt mycket och gillade humorn när jag såg den, men tänkte ju i och för sig inte så mycket på att det var en sann händelse.

Svar: Inte jag heller egentligen visst som sagt bara att hon hade skadat en annan medåkare på något sätt. Och tyckte som sagt att filmen tog väldigt lätt på det och skämtade för mycket om att hon var oskyldig, för så oskyldig tror jag inte att hon var tyvärr.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Film&serier bloggen

Jag gillar Margot Robbie, så den här filmen kommer jag lätt att se på !

Svar: Då hoppas jag att du gillar den! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se