Säsongsrecension - Velvet Collectión S1

 
Handling
Vi får följa några av de gamla karaktärerna från Velvet när dem öppnar ytterligare en affär men nu i Barcelona. Det är samma gamla drama och romantik men nu under det glada 60-talet. 

Recension
Jag gillade verkligen Velvet och när jag insåg att det skulle komma en fortsättning på den, med en hel del av mina favoritkaraktärer så var jag ju bara tvungen att se på den. Vi får följa Pedro i sitt sorgearbete, nu med en vuxen son som även han går igenom en massa. Vi får följa Clara när hon äntligen blivit butikschef och självklart har hon Raul med på sin sida. Jag älskar dessa karaktärer och det var nog mest dem som jag gillade i Velvet så det var roligt att se dem stå i fokus i denna. 

Favoritkaraktär och varför?
Jag älskar Raul och har gjort sedan stund ett så att han fick en ännu större roll i denna tillsammans med Clara var helt fantastiskt. Han gå även igenom en hel del personligt relationsmässigt under säsongen och jag har aldrig skrattat så mycket åt honom. Så sjukt härlig personlighet! 

Förhoppningar inför Säsong 2
Att kvaliten skall hålla även i säsong 2 och att allt kommer gå bra med tanke på det där slutet som inte var okej någonstans! Är lite kluven över hela Clara/Mateo/Sergio triangeldramat. Jag älskade Clara och Mateo i Velvet men i denna verkar Mateo bara tänka på sig själv och ser inte hur han behandlar Clara och det verkar Sergio göra, att han bryr sig om henne först och jobbet sedan. Men vi får se om det ändras när säsong 2 kommer.