Säsongsrecension - Rise S1

 
Handling
A working class high school drama department and the students come alive under a passionate teacher and family man whose dedication to the program galvanizes the entire town.

Recension
Det här är en serie som har allt man kan vilja tänkas ha. Det är drama, sorg, relationer, musik och olika sätt att finna sig själv, vänner, kärlek och familj. Att det hela kretsar kring en skolproduktion av en väldigt omtalad musikal gör det hela bara mycket roligare. Som musikalnörd och som hållit på med teater en stor del av mitt liv vet hur mycket det kan betyda för en individ och det visar verkligen den här serien. Den går igenom så många tuffa ämnen och det gillar jag, att den inte är rädd för att visa att det är okej att vara precis den man är, att man får göra det man älskar och att man skall skita i vad andra tycker. En riktig powerserie med fokus på musik och drama. 

Favoritkaraktär och Varför?
Det är väldigt svårt att välja en favoritkaraktär i den här serien, för alla gör verkligen sitt till sammanhållningen. Jag ska dock erkänna att jag hade en soft spot för Gordy från avsnitt ett. Men alla gör ett toppenbra jobb så jag vill egentligen inte välja någon. 

Förhoppningar inför säsong 2
Tyvärr blev ju denna serie nedlagd vilket var väldigt synd, jag hade velat se mer från den här gänget. Jag hoppas på att någon väljer att återuppta den för den har nog så mycket mer att ge! Vill ju se hur det går för karaktärerna och lärarna nu med det där slutet. 

#1 - Film&serier bloggen

Tråkigt att den inte fick en till säsong!

Svar: Ja dem hade kunnat göra så mycket mer om dem fått fortsätta :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Kul att höra dina tankar om den! Jag vill nog ändå se den, trots att den blev nedlagd. :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra för den är jättebra! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se