Säsongsrecension - Life Sentence S1


Handling
När Stella upptäcker att hennes obotliga cancer är botad, måste hon lära sig att leva med alla de val som hon gjorde när hon bestämde sig för att leva som om hon skulle dö.

Recension

Life Sentence blev genast min favorit av alla serier som startade i år eller ja av dem som redan har startat dvs. Jag blev verkligen förvånad över humorn och värmen i serien, jag hade väntat mig ett typiskt drama som handlade om sorg men det var inte alls det som det fokuserades på och det var jag tacksam för. Att man får följa Stella men även karaktärerna runtomkring och hur dem handskas med allt som hänt och det som komma skulle det var en positiv och skön vändning. Men som sagt jag uppskattade värmen och humorn mest tror jag. 

Favoritkaraktär och varför?
För första gången måste jag säga att jag gillade alla karaktärerna, från familjen till alla gästskådespelare som endast var med ett eller två avsnitt. Det är något speciellt med dessa karaktärer och jag vill bara bli en del av deras härliga men knasiga familj. Men jag har en svaghet för en av karaktärerna och hade det sedan första avsnittet och det var Aiden. 

Förhoppningar inför säsong 2?
Läste någonstans tidigare att Netflix ska visa den här serien men det betyder inte att det kommer en säsong 2 tyvärr för även denna är nedlagd och det är jag extremt besviken på, på något sätt hoppas jag faktiskt att de hittar ett kryphål och kommer tillbaka med en säsong 2 på Netflix. 

#1 - Flisan

sv: jag blev så besviken på säsong två :/

måste ta tag i att se denna serie :D

Svar: Ja det måste du faktiskt! :P
livinginfictionalworlds.blogg.se