Mina tankar om säsongspremiären av Poldark (S4)

Nu har jag sett det allra första avsnittet av Poldarks 4:e säsong och tänkte med detta inlägg samla mina tankar lite så om ni inte har sett det första avsnittet sluta läsa nu, och om du har det, vänligen var med och diskutera så mycket du vill! 


Ny karriär?
Kommer Ross att ställa upp för sina egna och gå med i politiken för att bäst kunna skydda dem från och med nu? Eller kommer han strunta i det för att hålla Hugh borta från Demelza? 

Hughs sjukdom
Vad är det egentligen som händer med Hugh, för visst är det så att hans sjukdom är tuffare än vad han trott innan och personligen tror jag han utnyttjar just den för att hålla Demelza kvar vid sin sida lite för mycket.

Hur kan man starta en säsong så?
Det är inte en enda lugn stund i Poldark, först upploppet, sedan anklagelserna, domarna och avrättningarna. Jag trodde mitt hjärta skulle stanna då Sam och Drake stod där uppe. Jag slutade faktiskt att andas. Och jag som trodde att Jago skulle bli en ny intressant karaktär men erhm nä. Fint dock att han in i det sista skyddade både Drake och Sam. 

Ross Poldarks inspirationstal
Hur kan man inte älska Ross i dessa stunder, mitt i all kaos och panik tar han ett djupt andetag och levererar de häftigaste och mest inspirerande talen gång på gång. Heja manusförfattarna! 

Horrace
Man måste ju bara älska denna sjukt härliga och bortskämda hund. När Caroline och Dwight kysstes och han skäller ut dem eftersom fokuset inte längre ligger på honom. Bästa divan i showen! 

Morwenna & Drake
När Morwenna fick reda på att Drake var en av de anklagade och hon sprang dit för att vara vid hans sida under den sista tiden i livet, det var så fint. Jag hoppas på att få se mer av dem under denna säsong. Det kan gärna få vara stulna stunder och långa kärleksfulla blickar också, men jag måste få en stor dos Morwenna och Drake denna säsong för jag har saknat dem! Kom igen, dem måste bli endgame! 

Ross/Demelza/Hugh
Drama, Drama, Drama. Jag älskar Demelza och Ross tillsammans och hoppas innerligt att dem kommer att hitta tillbaka till sitt gamla jag men innan dess hoppas jag på mer av Hugh och Demelza så att Ross får svettas lite haha. Även om jag vill ha Ross och Demelza tillsammans så måste man erkänna att Demelza och Hugh är rätt söta tillsammans haha.