Låt oss prata om 13 Reasons Why - Del 2


Efter den första säsongen så kände jag att jag hade svårt att recensera mina känslor och tankar gentemot denna serie och det är precis samma känsla jag har nu efter den andra. 
I denna säsong får vi följa rättegången Mrs Baker för mot skolan och alla dem inblandade i banden. Och jag har väldigt svårt att känna med någon av karaktärerna. När dem förhör dem om det som sades på banden kommer jag inte ens ihåg vad som hänt med alla dessa personer. Säsongen blir segdragen och det känns som om allting bara upprepar sig gång efter gång. Det är hemskt det dessa personer utsätts för och utsätter andra för, jag blir bara förbannad och arg och frustrerad över allt som händer gång på gång. Det enda som var bra med den här säsongen tyckte jag säsongsavslutningen, man fick även lite normalitet i vardagen och inte bara elakheter (även om det var en stor dos av det med) och mänsklighet gentemot varandra. När alla går ihop för att krama om Clay i mitten av dansgolvet var fint att se samt att Jessica och Justin sökte sig tillbaka till varandra. 
Jag tycker detta är en viktig serie att se och diskutera, jag hoppas att den öppnar ögonen för många om hur illa det faktiskt kan gå om man inte tar ansvar för sina gärningar. Tyvärr speglar den även en jävligt dum rättsprocess som slutar på precis samma sätt som många fall idag gör, helt oavslutat och ingen får ta sitt straff. 
Om det kommer en ny säsong tror jag inte att jag vill se den alls, det är bara hemskhet efter hemskhet och ingen blir bestraffad för det dem gör, de enda som blir bestraffade är dem som kämpar emot och står för sanningen och det stör mig så jäkla mycket! 
#1 - Flisan

sv: jamen eller hur det håller jag verkligen med om!

jag tkr att den andra säsongen var en riktig besvikelse :/

Svar: Jag måste hålla med om det, ogillade den starkt, det kunde ha gjort så mycket bättre.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Felicia

Oj. Tyckte s2 var bättre än första.

Svar: Den var bra för att ämnet är viktigt och att den verkligen leder till diskussion men jag kunde inte känna med någon karaktär denna säsong och alla hemskheter de gjorde mot varandra samt att dem som stod upp mot det blev straffade för det störde mig väldigt mycket.
livinginfictionalworlds.blogg.se