Säsongsrecension - Young & Hungry S3


Handling
Serien följer en framgångsrik ung entreprenör Josh, som anställer en ung matbloggare som heter Gabi för att vara hans nya personliga kock. Desperat att behålla sitt nya jobb, måste Gabi bevisa sin kompetens till Josh och hans personliga assistent Elliot, som skulle föredra en kändiskock för jobbet istället.

Recension
Jag visste redan innan jag startade serien att den skulle bli en favorit, och så blev det verkligen. Jag slukade de första 3 säsongerna på 1 vecka och ser fram emot att se ännu mer så fort jag bara kan. I den 3:e säsongen åker Gabi iväg med Jake till Coachella för att starta deras gemensamma företag med foodtrucken. Men innan hon ens kommit dit börjar känslorna för Josh att spöka igen, och vad händer när Josh och Sofia åker hela vägen dit för att han ska kunna berätta sina känslor för henne? Jo det är starten på denna galna säsong. Jag älskar den, det är en tyngre säsong känslomässigt då Josh och Gabi inte får till sitt förhållande som dem vill. Även om det är lika mycket lättsamt och humor i denna säsong så uppskattar jag även det lite djupare i att dem försöker lista ut hela sitt förhållande och varför det faktiskt inte fungerar. Det blev även en lite småtuff säsong för Gabis och Sofias vänskap som knakade i fogarna. 

Favoritkaraktär och varför?
Jag bara älskade Sofia i den här säsongen, hon fick verkligen blomma ut och fick en egen storyline istället för att bara vara den där vännen till Gabi och hur kan man inte älska henne, så himla cool och fantastisk! 

Förhoppningar inför Säsong 4? 
Jag hoppas på att Sofia får fortsätta ha en större del av serien än det hon hade innan och ja jag förstår att Gabi och Josh kommer ha ett on off förhållande säkert till det absolut sista avsnittet men det är ju därför man gillar dem lite. Precis som Jonathan som spelar Josh sa i en intervju, det spelar egentligen ingen roll om de slutar upp med varandra inför säsongsavslutningen, så länge dem har en rolig, härlig och meningsfull resa dit och det kan jag absolut hålla med om!