Säsongsrecension - Young & Hungry S1


Handling
Serien följer en framgångsrik ung entreprenör Josh, som anställer en ung matbloggare som heter Gabi för att vara hans nya personliga kock. Desperat att behålla sitt nya jobb, måste Gabi bevisa sin kompetens till Josh och hans personliga assistent Elliot, som skulle föredra en kändiskock för jobbet istället.

Recension
Anledningen till att jag ville se den här serien var för att jag visste att den skulle innehålla värme, kärlek och humor, precis en sådan serie som man absolut behöver i mellanåt. Jag såg några avsnitt på tv och gillade det jag såg därför valde jag nu när alla serie jag följer har paus eller har lagts ner, att ha denna serie som maraton. Att avsnitten är ca 20 minuter långa lockade också måste jag erkänna, så en perfekt lättsam serie att ha som maraton. 

Favoritkaraktär och varför?
Hur kan man inte älska Gabbi? Hon är så härlig och jag älskar att dem porträtterar någon som är så äkta och matchar verklighetens människor. Hon är vimsig, hon säger fel saker och går något fel är det inget fel med att unna sig godsaker haha. En sak som jag inte hade väntat mig var dock att Jesse McCartney var med på ett hörn och det var verkligen en trevlig överraskning för mitt tonårshjärta! 

Förhoppningar inför säsong 2
Jag är så nyfiken på vad som kommer hända mellan Gabbi och Josh nu med det där slutet. Hur kommer han att bete sig mot henne från och med nu? Men mest ser jag fram emot humorn som osar genom varenda lite sak de säger och gör! 

#1 - Flisan

sv. jamen herregud de måste du verkligen haha :P

måste ta och se denna serie nån gång hehe :P

Svar: Ja den är så bra, har inte sett någon se den och behöver ha någon att prata med den om :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Felicia

Cooper 😍😍! Vad kul att du börjat se y&h, det är en favorit.

Svar: Ja söta Cooper, även om jag vill att Gabi och Josh ska bli endgame måste man ju säga att Cooper är så himla fin.
livinginfictionalworlds.blogg.se