Säsongsrecension - Nashville S2


Handling
Rayna och Juliette måste i den andra säsongen av Nashville kämpa för att karriären ska kunna hålla sig på fötter. Det finns nya stjärnor som står redo att ta över vid minsta felsteg. 

Recension
I den andra säsongen ligger fokuset väldigt mycket på vad som skedde efter Rayna och Deacons olycka och hur dem båda får kämpa med sina skador för att kunna fortsätta med musiken i någon form och det är en tuff kamp. Juliette kämpar mot en ung ny diva som mer än gärna vill ta över hennes tron, och kör med riktigt fula tricks för att nå dit. Jag tyckte verkligen om utvecklingen i den andra säsongen, det är många karaktärer som går igenom en hel del tuffa känslomässiga resor och jag älskar verkligen utveckligen från den första säsongen. 

Favoritkaraktär och varför?
Jag måste säga att det var riktigt kul att se både Scarlett och Juliett gå igenom mer känslomässigt jobbiga hinder i denna säsong, så jag måste säga dem båda. Men alla hade riktigt bra storylines denna säsong. Och Wills resa som jag hoppades skulle fördjupas i denna säsong blev också så jobbigt att se, hur han hatar sig själv för den han är. Sedan måste man ju tycka att hela den här nya familjedynamiken i Raynas liv är intressant. Jag är inte mycket för Luke faktiskt vilket jag trodde att jag skulle vara men vi får se hur det blir nu med tanke på det där slutet. 

Förhoppningar inför säsong 3
Hur kommer det att gå för Will nu när hans hemlighet säkerligen kommit ut? Jag hoppas på att få se mer av Raynas familjesituation och hennes fantastiskt duktiga barn. Och jag hoppas med hela mitt hjärta att både Scarlett och Juliet får den hjälp dem behöver för att kunna gå vidare. Jag vet inte men jag gillade faktiskt Juliette och Charlie tillsammans även om jag tror att Avery är bättre för henne just nu. Hur det går får jag väl vänta med tills nästa säsong!