Böcker - Juni 2018

Denna månad har varit en seg månad för läsandet. Jag har inte läst så mycket som jag skulle ha velat och det hela resulterade i att jag endast läst ut 1 bok. Jag startade dock 3 stycken på en och samma gång och samtidigt fortsatte jag att läsa den tredje delen i Outlander serien. Men avslutade endast en av dem tyvärr men här kommer en recension på den. 

 
The Kissing Booth - Beth Reekles
Jag gillade verkligen filmatiseringen av den här boken och var tvungen att köpa hem boken också för enligt chatten med fans och Beth som jag var med i så skulle boken och filmen vara lite olika så då blev jag såklart nyfiken och beställde genast hem den. Jag vet att den heta diskusionen just nu är om Noah och hans kontrollbehov. Jag känner väl mest såhär att det är något som är väldigt personligt för honom och något som han bearbetar genom bokens gång. Jag tycker att Noah och Elle är fina tillsammans. Vänskapen mellan Elle och Lee är det jag gillar mest dock även om Lee är så mycket mer förlåtande gentemot förhållandet mellan Noah och Elle i boken än vad han är i filmatiseringen vilket jag inte var beredd på. Tyvärr märks det att boken är skriven av en 15-åring och jag hade velat ha mer djup i vissa stunder tex varför Noah är så agressiv ibland för i vissa saker han säger och gör känns det som om det ligger mer bakom fasaden som man aldrig får veta om.


Nästa månad hoppas jag på att ha hittat tillbaka till läsandet igen. Och det kanske jag gör, för just nu jobbar jag bara 1,5 vecka till sedan är det 3 veckors härlig semester att se fram emot!