Veckans TV - V.16


Timeless 2x05
Okej med det där slutet kan jag absolut förstå Emelie om att Lucy och Flynn skulle fungera som ett par haha men jag måste säga att Wyatt och Lucy är bra söta när dem refererar till Bonnie och Clyde tiden. Jag vet inte jag fastade inte riktigt för det här avsnittet och jag hoppas verkligen att nästkommande skall bli mer intressant händelsemässigt. Det verkar dock handla väldigt mycket om musik under depressionen så jag tror nog att jag kommer älska det. 


Shadowhunters 3x05
Jag var alldeles för trött i huvudet när jag såg detta avsnitt, men jag gillade det väldigt mycket. Intressant att få se den där Shadowhuntern tacka Alec för att bana väg för andra att våga komma ut. Fint att se Izzy vara ute på den där dejten med doktorn och att han faktiskt oroade sig för henne. Dock har jag en vag aning att han kanske vet mer om Izzie och den övernaturliga världen än vad han säger. Jag har nog sett alldeles för många av dessa serier för att lita på honom hahaha. Och vi måste tala om dessa änglar, de är så coola, som någon korsning mellan gamla uråldriga krigare och änglar, men aaaaah det där slutet, inte okej! 
Och kan inte Simon bara få en helt vanlig killkompis nu, är det inte dags, även om Jace lite retsamt skojade med honom där på slutet. 


Rise 1x06
Yes Yes Yes äntligen fick vi lite action karaktärerna mellan. Vi fick Simon och Jeremy, vi fick ordentliga Lilette och Robbie scener och lite smått mellan Gordy och Gwen, okej jag har ändrat mig, jag vill verkligen ha Gordy och Gwen som par. Annars då? Var det bara jag som älskade scenografin dem byggde ihop genom att samla saker som representerade staden? Så sjukt snyggt! Har inte så mycket mer att säga om detta avsnitt mer än att jag gillade det väldigt mycket. Och vad tror ni, kommer det hända något mellan Vanessa och Sam med tanke på det där slutet? 


Riverdale 2x18
Ett Riverdale musikalavsnitt, njae jag vet inte, jag gillar att många kan sjunga men det kändes som om dem begärde helt fel saker av skådisarna så att även dem som kan sjunga riktigt bra bara lät konstiga, nästan nasala och ansträngda när dem sjöng, eller var det bara jag som kände så? 
Men herre jösses det där slutet, visserligen förstod jag att något skulle hända men jösses vad brutalt!