Veckans TV - V.14


Shadowhunters 3x03
Låt mig börja med att säga, YES Raphael är tillbaka och YES vi fick genast en grymt bra scen mellan honom och Izzie! Hela det här avsnittet var ett stort känslomässigt ont. Allt från Raphaels historia, det som hände med Simon till slutet med Jace, alla borde ta efter denna manusuppbyggnad, för så bra var det här avsnittet! 
Och så fick vi ju äntligen lite Jonathan också på sätt och vis, hoppas det fortsätter så men ja det där slutet ja...vi får helt enkelt se vad som händer nu. 

 
Rise 1x04
I detta avsnitt valde alltså Lou att inte bara lägga sig i sina elevers liv utan även pusha Tracey att börja dejta en kollega i skolan. Vilket inte gick speciellt bra i början men det verkade ju ordna upp sig mot slutet. Man är ju lite nyfiken på vem hon egentligen är för hittills vet man ingenting mer än att hon älskar teater och verkligen brinner för det. Har hon möjligtvis varit musikalare/dansare tidigare må tro? En annan sak jag gillade med det här avsnittet var att Gordy sa emot sina föräldrar lite. Visst dem bryr sig om honom och är oroliga men ingenting hände ju på den där festen (mer än att han smet), de kanske borde börja lita lite mer på honom. Hoppas på att han och Gwen hittar varandra för jag har en känsla att dem kan bli ett väldigt fint par eller bara väldigt goda vänner. Appropå karaktärer som borde hitta varandra, KOM IGEN SIMON OCH JEREMY, det är ju bara en tidsfråga eller hur?
Sist men inte minst måste jag säga detta: Jag vet inte alls hur jag känner inför Lizette och Robbie längre, tyckte dem hade bra kemi i första avsnittet men nä sedan hände något. Hur känner ni?

 
Life Sentence 1x05
Äntligen fick vi lära känna Wes lite mer på djupet och anledningen till att han var i Paris. Jag tyckte om hans historia och hoppas verkligen att Pippa, Stella och Wes kan vara vänner, eller så blir det precis tvärtom och Pippa försöker stjäla tillbaka Wes. Men det kommer väl bara leda till att Stella söker sig till mr doktor eller hur? Och det vill vi ju se va? Gillade avsnittet, precis som alltid. Vet inte vad mer jag skall säga, men nästa vecka hoppas jag på fler Stella/Wes/Mr doktor drama. 
#1 - Flisan

sv: javisst e dem :D

#2 - Emelie Karlsson

Kolla på promon för nästa avsnitt!! Jätte mycket Stella/Doktor action!! Synd bara att det inte kommer för ens i slutet av april

Svar: Kollade precis på den och det var mycket action, eller ja i hennes hjärna i allafall men vem vet vad som kommer hända :P
livinginfictionalworlds.blogg.se