Royal Matchmaker (2018)

 
Handling
An NYC matchmaker is hired by a king to find his son a suitable wife in time for a national celebration. As the clock ticks towards her deadline, the matchmaker finds him the perfect wife -- only to realize that she's fallen in love with him.

Recension
När jag såg att Emelie hade kollat på den här Hallmark filmen så kollade jag upp den och när jag såg vilka skådespelare som skulle vara med kunde jag inte hålla mig borta så jag slängde mig över den på direkten. Problemet eller Fördelen med att kolla på Hallmark filmer är att dem följer en viss mall och det var precis vad den här filmen gjorde. Man kunde gissa sig till slutet innan filmen började, men det är också det som är otroligt skönt med Hallmarks filmer. Dem ger en precis det man behöver just då. Fick lite samma känsla för denna som jag fick när jag såg Netflix julfilm A Christmas Prince. Det är bara något mysigt över dessa kungliga filmer. Magiskt. 
Så vill man ha något lättsmält och mysigt är detta absolut filmen för dig! 

Genre: Drama, Romance
Längd:
1h och 24 min
Skådespelare: Bethany Joy Lenz, Will Kemp, Joseph Thompson m.fl
Betyg: 3,5/5