Rebel in the Rye (2017)

 
Handling
The life of celebrated but reclusive author, J.D. Salinger, who gained worldwide fame with the publication of his novel, "The Catcher in the Rye".

Recension
Det här var en av de filmer som jag helst av allt ville se förra året men som av någon anledning bara försvann i mängden filmer. Vilket var synd för jag gillade den väldigt mycket. Vi fick helt enkelt följa J.D. Salinger när han börjar skolan för att han vill bli författare. Han träffar en lärare som skulle betyda väldigt mycket för honom i denna skola och så får vi följa honom genom livet och hur han kom på och skrev boken The Cather in the Rye. Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte varför jag inte läst den boken och jag blev väldigt intresserad nu när jag vet hur den kom till och hur viktig dess karaktärer blev för honom i hemska tider. Jag tyckte att Nicholas Hoult gjorde en fantastiskt bra tolkning av personen, man kände verkligen med honom i minsta händelse. Jag kan varmt rekommendera den här filmen till alla som är nyfikna på vem författaren var, hur boken kom till eller skrivandet i helhet och den processen man går igenom. 

Genre: Biografi, Drama, Romance
Längd: 1h och 46min
Skådespelare: Nicholas Hoult, Kevin Spacey, Zoey Dutch m.fl
Betyg: 4,5/5

 

#1 - Flisan

Denna vill ja se :D

Svar: Hoppas att du gillar den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se