Böcker - Mars 2018

Som vanligt så tar jag efter er fantastiska bloggare därute och gör en liten lista med böcker som jag läst den här månaden. Originalidén är hittat återigen hos Emelie och jag har gjort min egen grej av den helt enkelt. Så här kommer mini recensioner på dem böcker som jag läst i Mars Månad. Har ni läst någon av dessa böcker?


On The Other Side - Carrie Hope Fletcher
Jag älskar Carrie, hon är världens mysigaste person och jag har träffat henne ett antal gånger och hennes energi bubblar verkligen över och gör en så sjukt glad. Därför var jag rädd att jag skulle vara partisk när jag läste den här boken men den är perfekt på alla sätt. Jag ville inte alls lämna de här karaktärerna och världen när boken var slut. Jag satt där med tårar i ögonen av glädje för den här boken är magisk på alla sätt och vis. Jag tänker inte gå in på vad den handlar om för man går bäst in i den här boken med blinda ögon men det är verkligen en sagolik historia med vackra karaktärer och en episk kärlekshistoria på mer än ett sätt. Läs den! 
Betyg: 5 av 5

Till Alla Killar Jag Har Gillat - Jenny Han
Trodde att denna skulle bli en typisk klyschig smörig tonårsbok men så fel jag hade! Jag gillade genast karaktärerna och jag gillade att man fick ta en så stor del av familjen i den här boken, man vill bara bli medlem direkt! Gillade även det fina slutet som hade kunnat passa även som stand-alone men det känns på något sätt fint med fortsättning på den här boken. 
Betyg: 4 av 5

Alla Hjärtans Mirakel - Simona Arhnstedt
Jag älskar Simonas böcker och äger dem alla. Detta var en kort novell som verkligen var het så den är inte att rekommendera om man är blyg av sig. Simona har gjort det som hon är bäst på och det finns en anledning till att hon är Sverige romance drottning. Dock är denna korta novell kryddad med lite extra erotik. Men vad gör det, jag gillade den väldigt mycket och uppskattar slutet som kunde ha blivit annorlunda. 
Betyg: 4 av 5

Anne of Green Gables - L.M. Mongomery
Detta är en klassiker som jag har velat läsa väldigt länge och nu när jag såg den nya versionen av tv-serier så kände jag att i år var det dags. Jag fick böckerna på min födelsedag och den första boken var precis så fin som jag trodde. Den är full med kärlek, familjeband, vänskap och sorg i ett litet sött format. I början störde jag mig på Anne då hon pratar alldeles för mycket och är grymt hård mot sig själv men när boken var slut ville jag bara krama om henne och skydda henne mot världens ont.
Betyg: 4 av 5


Tankar och Kommentarer
Vilken fantastisk läsmånad det blev för min del. Nästan fullpoängare allihopa av dessa böcker vem hade kunnat tro det. Jag är mer än nöjd över Mars månad måste jag säga. Nu får vi bara se hur det går under April, kommer det bli höga eller låga betyg som delas ut må tro? Spännande att se...