Tankar om kommande serie - Legion


David Haller, a.k.a. Legion, is a haunted man with power beyond comprehension. His power does not come free, but at the steep cost of David's mind. Plagued by numerous split personalities - each commanding a different aspect of his power - David is trying to find his way back to sanity. But he's getting tired and about to give up until he meets the girl of his dreams.

Jag såg denna serie då jag var inne på Film And Serier bloggen och blev lite nyfiken. Mina tankar efter att ha läst handlingen blev såklart Åh Nej inte ytterligare en serie som är precis som alla andra med övernaturliga inslag. Men det är ändå något med den här serien som lockar handlingsmässigt och efter lite efterforskning på skådespelarval kanske det ändå kan vara värt att kolla upp, för det finns med en hel del bra skådespelare i det här castet.
Det som egentligen är ganska lockande med serien känner jag är att det faktiskt handlar om en enda persons psyke och hans alla inneboende personligheter vilket är ruggigt spännande om ni frågar mig. 

Kommer jag att se den? Det är just det här som jag är kluven till. Ska jag ge den en chans direkt eller ska jag vänta och se ett marathon senare? Det kanske blir så att jag ser premiäravsnittet och beslutar senare men just nu är känslan densamma som innan Emerald City premiären nämligen det att detta kan bli kanon eller kalkon. Får fundera ett tag till på detta tror jag...

Fråga: Kommer ni att se serien?

Premiär: 9 Februari vilket innebär att vi kan börja se den dagarna efter det. 
#1 - Emelie

Sjäääälvklart ska jag se detta! Haft den på nedräkning sedan innan vi visste titel samt handling. Att det är professor x's son gör bara allt bättre! Har läst tidiga recensioner och sett ord som "mästerverk", så är otroligt taggad

Svar: Ju närmre det går desto mer nyfiken blir jag på den måste jag erkänna :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Katrine Larsson

Det är inte så att jag inte tycker om relationer i serier men kan en karaktär aldrig göra det för sin egen skull, måste det alltid vara en annan person som man gör det för?

Men annars låter den intressant. :)


Svar: Det kan jag faktiskt hålla med om :)
livinginfictionalworlds.blogg.se