Top Five Friday - Tv Skurkar

Nu är det Fredag och dags för ännu en Top Five Friday lista. Denna gång ska jag visa vilka mina favorit skurkar är på TV. Här nedan kan ni se mina, vilka är dina favoriter?


Kai - The Vampire Diaries
Ni skulle ha hört mig när Kai dök upp i The Vampire Diaries. Man skulle nästan kunna tro att det var en drömkille som dykt upp, men ni som sett serien vet ju att Kai inte är någon att leka med. Med sitt psykopatiska uppdrag, som han gör med sådant lugn, gör att han singlat upp på plats nummer 1 när det gäller skurkar. Lika faschinerad som livrädd för denna karaktär.

Jack Randall - Outlander
Man vet aldrig vart man har den här karaktären, han bär på många inre konflikter som satt sig på hjärnan och vägrar att släppa taget. Är dock helt faschinerad av skådespelaren själv som kan vända sådär häftigt. Gå från Frank till denna person, det är som dag och natt. 

Elijah - The Vampire Diaries/The Originals
Hur cool är inte Elijah på en skala. Minns när han dök upp för första gången och bara PANG slet ut hjärtana på några karaktärer och helt lugnt bara slänger ut sig en klockren kommentar. Sedan kanske det är en fin linje mellan superskurk och medmänniska men från första början så tillhörde han ju skurkarna. 

George: Duke of Clarence - The White Queen
Nu ska ni veta att detta endast är baserat på tv-serien och inte tagit ur ett historiskt perspektiv. George är bara en hemsk människa och gör många många elaka saker. Dock porträtterar David Oakes denna karaktär så sjukt bra så den måste finnas med på listan. 

Spike - Buffy The Vampire Slayer
Jag älskade Spike från första stund. Han och Drucilla var verkligen elaka karaktärer men gjorde det på ett riktigt bra sätt. Sedan att Spikes utveckling genom serien är som den är men jag måste ta med honom på denna lista. Alla hans kommentarer längst med vägen är också något som jag gillar. 

#1 - sandra

spike <3 och jack randall men han förtjänar inte ett <3

Svar: Nä det förtjänar han verkligen inte men en rackarns bra skådespelare! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Seriespaning

Vilken rolig lista, serieskurkar är alltid kul :-) Känner dock bara till Spike av dessa, haha! Men gillar verkligen honom, både som ond och hans utveckling sedan.

Svar: Tack! Ja Spikes resa är riktigt intressant :)
livinginfictionalworlds.blogg.se