Säsongsrecension - Melissa & Joey S3-S4

Det här är en serie som jag väldigt snabbt insåg att det skulle vara svårt att göra säsongsrecensioner av, anledningen till det är väl att det egentligen inte händer så otroligt mycket på en säsong utan att det sakta men säkert går igenom livets händelser. Därför tänkte jag slå ihop de två avslutande säsongerna i en och samma recension...

 
Bästa och Sämsta med Säsongerna: Jag gillar starkt att det är korta och ganska lagom avsnitt vilket gör att det är en perfekt serie att maratonmysa med när man bara vill ha något lättsmält. Jag gillar handlingen och karaktärerna växer så smått till sig efter varje avsnitt i en ganska lagom takt. Humorn och värmen avlöser sig med vardagliga problem och drama. Precis som en lättsam komediserie ska vara. 

Säsongens Bästa och Sämsta Karaktärer:
Från början var det endast pga kärleken mellan Melissa och Joey som gjorde den här serien intressant men mot slutet så var det inte alls dem som gjorde att jag fortsatte att kolla på serien utan det var för Ryder, Lennox och Zanders skull. Något som jag alltid störde mig på under seriens gång var Melissas själviska pappa. Jag vet att han skulle stå för en del komik men jag störde mig bara på hans själviskhet just därför är han nominerad till sämsta karaktär.

Övriga Tankar och Känslor: Om ni har sett Sabrina Tonårshäxan under er uppväxt så finns det en hel del godbitar för er alla, några av skådespelarna gästskådespelar en hel del under säsongerna vilket är kul. Speciellt min favorit från Sabrina, skådespelaren som spelade Josh. Men även ett helt avsnitt med Halloweentema dyker upp, eller ska jag säga Sabrina tema kanske. Inte för det något till historian i sig självt men jösses vad nostalgisk man blev. Hmm man kanske ska ta och kolla om på denna serie. Har ju faktiskt hela säsong 1 på DVD som jag fann på en rea för några år sedan. Skulle ni vilja läsa om det?

#1 - Emelie Karlsson

Kanske ska se något avsnitt av detta, faktiskt aldrig sett ett!

Svar: Det tycker jag att du skall göra, serien är perfekt för att maraton kolla på samt är lättsam och humoristisk men ändå så dras man med i familjedramat.
livinginfictionalworlds.blogg.se