Premiär: Legion

 
Tankar efter det första avsnittet: Wow vad var det jag precis såg? Det är exakt den känslan jag har just nu. Legion är en välgjord serie som inte har sparat på krutet alls. Manus, visuella effekter och soundtrack är helt fantastiskt bra gjort. Jag har fortfarande ingen aning om vad som sker handlingsmässigt men jag är mer än nyfiken på att se vad som skall hända. Efter avsnittet känner jag mig minst lika paranoid som huvudrollen själv och visst gjorde Dan Stevens ett fantastiskt jobb som David? Han har verkligen kommit långt sedan Downton Abbey, och det är precis det här han gör så fantastiskt bra och gör att jag gillar honom som skådespelare. Jag tror nog att Legion från och med nu kommer att vara på allas läppar.  
#1 - Emelie Karlsson

Detta blir nog likt DareDevil, Jessica Jones och alla Netflix-serierna Marvel gjort, en väldigt mainstream superhjälteserie! En sådan alla kan kolla på, och älska, även fast man inte tycker om superhjältar. Vilket är kul! Det är liksom inte så många icke-superhjältefans som kollar på Agents of SHIELD (& jag har ingen att prata om kring den serien, haha!), så det kommer bli skönt med Legion.

Svar: Haha kan tänka mig det. Är inte så inne på superhjälteserier men denna är verkligen udda.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Film&serier bloggen

Ska bli så kul att få se på den här serien känner jag!

Svar: Ja den sticker verkligen ut ur mängden :D
livinginfictionalworlds.blogg.se