Mockingjay - Part 2 (2015)


En av historiens mest hyllade filmserier får sin rafflande upplösning i det sista kapitlet av Hungerspelen. Jennifer Lawrence spelar Katniss Everdeen som började sin resa med att kämpa för att överleva de brutala Hungerspelen. Hon har avancerat till ledare för upproret mot Panems tyranniske president (Donald Sutherland). Katniss och en grupp rebeller från Distrikt 13 förbereder sig nu för den episka slutstriden som kommer att avgöra Panems framtid.

Det finns en anledning till att det har tagit såhär lång tid för mig att se den avslutande delen i denna filmserie och det har egentligen ingenting att göra med ångesten jag hade efter att ha sett den första delen utan det handlar bara om en sak, Finnick Odair, min absoluta favoritkaraktär. Utan att avslöja för mycket, så vet ni alla som sett filmen eller läst böckerna exakt vad som händer. Annars tyckte jag att det var ett värdigt slut på serien även om det verkligen kändes som en del 2 och allt vad det innebär. En del häftiga scener, en del som jag helst vill ignorera men överlag en riktigt bra film. 

Genre: Action
Längd:
2h och 17min
Skådespelare: Jennifer Lawrence, Donald Sutherland, Sam Claflin, Josh Huntcherson mfl.
Betyg: 3/5

#1 - Felicia

Jag har inte sett sista än. Tyckte filmen innan var så dålig så har glömt bort :o. Älskade första filmen dock, riktigt bra!!!!

Svar: Nä det tog lång tid för mig med att se den sista. Ge den en chans! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Tycker inte alls om Hunger Games-filmerna. Och den som var innan den här var verkligen på en ny nivå av dålig!

Svar: Tycker det är så kul att höra andras åsikter för detta är verkligen en filmserie som man antingen gillar eller inte. Jag tycker den är helt okej, den startade mycket bättre än den avslutades dock. :D
livinginfictionalworlds.blogg.se