Serietips: Mr Selfridge

London, 1909. Harry Selfridge, ett amerikanskt affärsgeni, kommer till staden med storslagna planer. Harry är en udda figur i det livliga och glamourösa London. Han rör sig mellan styrelserummens intriger och fashionabla Mayfairs bjärta ljus och glamour.

Nu när den fjärde säsongen av Mr Selfridge har kommit ut på Netflix är det ju ett ypperligt tillfälle att tipsa om den här serien som helt enkelt handlar om personerna bakom Londons än idag största varuhus Selfridge. Det är serien som berättar om mannen, myten, legenden bakom denna kedja och allt man kan tänkas behöva veta om honom och London på denna tid. Precis som en bra historisk serie ska ha så är den proppfylld med drama, kärlek, vänskap, lyx, flärd och intriger. Vad finns det inte att älska?

#1 - Bokstund

Wow, denna låter bra! Ska börja kolla redan ikväll tror jag :)

Svar: Det tycker jag :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Brukar kolla på denna när jag är sjuk haha!

Svar: Haha det var precis så det började för mig :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Elsa

Detta är en sådan serie jag brukade strötitta när den gick på tv förr :) Kanske skulle ta och se allt från början till slut så man fattar sambanden lite bättre...

Svar: Haha ja det kan vara bra att göra :P startade den när jag hade lunginflammation för många år sedan men äntligen är de nya avsnittet här! :)
livinginfictionalworlds.blogg.se