Premiär: Las Chicas Del Cable


Vad handlar serien om?
Serien handlar om ett gäng viljestarka kvinnor som får arbete hos Madrids största telefonbolag på 1920-talet. 

Vad tyckte jag efter premiäravsnittet?
Eftersom informationen innan avsnittet var i det minsta laget så trodde jag att jag inte skulle ha några förväntningar alls på denna serie, dock insåg jag precis i början att förväntningarna var skyhöga! Men bara några minuter känner jag att det här kommer vara något som jag älskar. Det är en intressant serie händelsemässigt och karaktärerna blir man genast nyfiken på. Ännu en gång lyckas den spanska seriescenen att på ett enkelt men otroligt bra sätt blanda mysterie, rättskämpar och intriger.

Intressanta karaktärer?
Lidia är ju den person som genast fångar ens intresse när hon med buller och brak slängs in i handlingen. Jag höjde på ögonbrynen redan i början när hon valde att ljuga sig in på jobbintervjun, senare får man ju reda på varför hon gör det men den scenen var riktigt bra gjord, redan där börjar man fundera på vem hon var. Jag är dock väldigt nyfiken på resterande personer och är säker på att i nästkommande avsnitt så kommer jag få upp ögonen för fler. 

Kommer jag att fortsätta följa den?
Om jag kommer! Gillade att man blev inslängd i handlingen direkt och att detta är en serie där kvinnorna står i centrum. Redan i början får man reda på att många av kvinnorna kämpar för att vara fria från sina män, familje samt kärleksmässigt. Dock med en lite kärlekshistoria. Haha ser fram emot att se Yon Gonzales i ytterligare en kärlekstörstande mans roll. Dessutom tror jag att det i nästkommande avsnitt blir mer konkurrens mellan honom och Carlos, inte bara kärleksmässigt utan även jobbmässigt, vilket jag ser sjukt mycket fram emot! 

#1 - Elvira

Aldrig hört om denna! Men den verkar ju helt fantastisk måste kolla upp.

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra. Alla avsnitt från säsong 1 finns ute på Netflix =)Hoppas att du kommer gilla den :)
livinginfictionalworlds.blogg.se