Nytt till Samlingen #1

Dem är äntligen här, mina efterlängtade nya medlemmar till Funko Pops familjen!

Anledningen till att jag är så glad är för att jag letat efter en av dem i snart ett halvår och i flera olika länder men den har inte funnits någonstans. Jag startade leta på Comic Con och har letat sedan dess, men så fann jag honom inne hos Webhallen för ett par veckor sedan och slängde mig över beställa knappen. Vem jag talar om? Jo allas vår älskade Newt Scamander. Men nu är han äntligen hemma! Och självklart behövde ju Newt en resekompis i lådan så jag beställde även hem Odjuret från vinterscenen, älskar den han är så sjukt söt! Nu ska dem få flytta in hos min Funko familj. Samlar ni på Funko Pops? 

#1 - Film&serier bloggen

Jag samlar inte, men snacka om att de där figurerna är gulliga !

Svar: Ja. Det gjorde jag inte heller men så fick jag 1 i en bok prenumerationsbox sedan var det kört haha.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - sandra

åh vill såå gärna ha flera sånna, har länge letat så får kika in webhallen :)

Svar: Webhallen är bra lite billigare än i de fysiska affärerna som säljer Funkos här hemma :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Emelie Karlsson

Meeen vilken söt beast!

Svar: Visst är den! Jag såg den på Instagram innan releasen och bara DEN måste jag ha!
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Elsa

Ehm JAAA, jag har ett samlarberoende kring dessa små sötnosar. VILL SÅ GÄRNA HA NEWT!! Men numera köper jag nästan alltid mina Pops från GameStop då de alltid har ett fast pris på 3 för 2, vilket är väldigt bra när man samlar och vill ha många ;) Men, jag hittar aldrig tre stycken jag vill ha och därför väntar jag på att hitta den där tredje som jag kan köpa hem Newt tillsammans med. Han är ju så söt! Finns en annan supersöt version där han står med Pickett (den lilla vandrande pinnen eller vad det nu är), men den är lite dyrare. Plus att han inte har sin blåa rock på sig där, och den måste man ju ha så helst vill jag ha båda. Får bli den dag då jag blir rik för de är ju inte jätte billiga precis.

Min samling har växt sig ganska rejält den senaste tiden, så skulle nog snart vara dags för mig att göra ett inlägg där jag visar upp alla. Man ska bara komma över sin lathet först...

Svar: Åh måste kolla in den affären tror jag. Brukar försöka köpa Funkos om jag är i London då dem oftast kostar runt 80kr i en affär där om det inte är en special edition men då kostar dem runt 200kr så det är ingen fara alls, dock fanns varken Newt eller dem andra jag ville samla på sist, utan dem kom in till affären helgen efter jag kom hem igen. Maximal otur och den affären skickar inte ordrar utomlands buuuhuuu. Den Newt jag helst skulle vilja ha är den med resväskan men den verkar ju slutsåld över hela världen typ. Har dock inte sett den med Picklett ännu men den låter fin. Skulle vilja ha en Niffler med dem säljs ju slut på 1 timme när de väl dyker upp. Haha har en lista på dem Disney och Film karaktärer som jag skulle vilja ha men det är svårt när dem inte finns att köpa någonstans.

Min samling är inte så stor ännu men skulle älska att se bilder på din, vi kanske får ta oss samman och göra ett gemensamt inlägg någon dag! Måste dessutom fortsätta mina "Samlings" inlägg har så mycket som jag skulle vilja visa men har liksom inte tiden till att fota just nu. Har bland annat hela min autografsamling kvar att visa men har råkat packa ner den i en kartong i källaren och orkar liksom inte gå ner och hämta dem just nu :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#5 - Elsa

Haha, ja det tar ju sån tid också! Att fota allt och skriva ett långt inlägg. Skulle vara allra lättast att göra en video och bara visa upp dem, så det kanske jag gör istället. Skulle vara jätteroligt att se din autografsamling! Själv har jag sex stycken - nu senast från Billy Boyd (Sagan om ringen) och Ernie Hudson (Ghostbusters, Oz) och sedan tidigare har jag även David Wenham (Sagan om ringen), Kristian Nairn (Game of Thrones), Kim Coates (Sons of Anarchy) och Johnny Depp.

Vi borde absolut ta och göra varsitt samlingsinlägg, om inte annat för att bara få det överstökat, haha!

Svar: Måste hitta mina autografer först men det vore kul att göra tillsammans. Samlade via brevväxling för ett X antal år sedan så det blev en del hahaha bland annat Sam Claflin och så fick jag ett handskrivet brev av Nicholas Hoult vore kul att visa upp dem :) De senaste är dock dem från Comic Con :)
livinginfictionalworlds.blogg.se