Jackie (2017)


Ett brännande starkt och intimt porträtt  av en av de viktigaste och mest tragiska ögonblicken i amerikansk historia, berättad ur Jackie Kennedys perspektiv.
Jackie släpper in oss i sin värld dagarna som följde efter mordet på hennes make och USAs president John F. Kennedy. 

Jackie är filmen som följer Jackie Kennedys liv under och efter mordet på sin man, amerikas president. Det är en känslosam resa och Natalie Portman porträtterar den hjärtkrossade hustrun men samtidigt den målmedvetna presidentfrun till perfektion. Jag gillade extra mycket att dem valt att ha samma sändning som det var på den tiden på tv skärmen, det var inte skärpa eller fantastiska färger och det gjorde att historien blev mer påtaglig och verklig. Handlingsmässigt händer det inte mycket, men en väldigt fin porträtt om kvinnan bakom en av vår historias mörka stunder. Det går inte ens börja förstå hur det måste ha varit i bilen den där dagen. 

Genre: Biografi, Drama, Historia
Längd: 1h och 40min
Skådespelare: Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Greta Gerwig
Betyg: 3/5

#1 - Film&serier bloggen

Natalie Portman gör verkligen rollen som Jackie Kennedy hur bra som helst!

Svar: Ja. Jag ville genast ge henne varenda pris som finns efter den insatsen :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

sv: ja det håller jag med om!

måste se denna :D

Svar: Det tycker jag! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se