Intressant på Bio: April 2017


Baby-Bossen - Premiär 7 April
Baby-bossen är berättelsen om hur nykomlingen i familjen kan vända upp och ner på hela ens tillvaro. Men det är också en hjärtevärmande historia om vikten av sin familj, berättat ur synvinkeln från en fantasifull 7-åring vid namn Tim. Om du trodde föräldraskap var svårt innan har du inte träffat Baby-Bossen!

En film som jag genast blev sugen på att se då en förälder på förskolan rekommenderade den och förklarade vad den handlade om. Kan bli riktigt underhållande eller falla platt. 

Guardians of The Galaxy 2 - Premiär 26 April
Nu gäller det att nysta upp mysteriet med Peter Quills föräldrar, vilka var de? 

Kort beskrivning men det gör inget alls, gillade första filmen just för att jag inte visste något alls om den i förväg. Ska bli kul att återse karaktärerna och se vad de hittar på härnäst. 

Their Finest Hours - 14 April
 London år 1940. Nationen är hårt drabbad av andra världskriget och för att stärka moralen i hemmen sätter man sin tillit till propagandafilmer. Propagandaministeriet inser att filmerna behöver en kvinnlig touch och anställer Catrin Cole som ansvarig för den kvinnliga dialogen. Hennes konstnärlige man ser ner på hennes jobb, men Catrins fallenhet för arbetet uppmärksammas genast av den cyniske och stilige manusförfattaren Buckley. Catrin och Buckley får uppdraget att spela in en film baserad på räddningsaktionen vid Dunkerque med den fåfänge forne matinéhjälten Ambrose Hilliard. Samtidigt som bomber faller omkring dem, arbetar Catrin, Buckley och det färgstarka filmteamet frenetiskt med en film som ska värma en hel nations hjärtan. 

Äntligen är Sam Claflin tillbaka på bioduken och denna gång med en del av englands historia...igen, precis där jag älskar honom och fann honom för så många år sedan, ska bli sjukt kul att se denna!

Vilka filmer ser ni fram emot i April?

#1 - Elsa

Guardians :D

Svar: Ska bli riktigt kul att se den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Emelie Karlsson

Ska nog bara se Gotg den här månaden, men jag är inte taggad överhuvudtaget. Ska bara se den för att det är Marvel, annars tycker jag att den är på den dåliga sidan av Marvel-filmer då den är så löjlig. Tycker inte om Chris Pratt heller, haha.

Svar: Jag tycker den har sin charm men jag är inte mycket för superhjälte filmer eller serier heller :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Emelie Karlsson

Ja, tror det ofta är så! Dem som inte tycker om superhjältefilmer så mycket tycker om Guardians of the Galaxy - och vice versa!

Svar: Sant! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Felicia

Vill väl se Guardians of The Galaxy 2 då jag gillade första väldigt mycket men bio vet jag väl inte.

Svar: Nä jag är lite osäker på om det blir bio för mig när det kommer till den filmen men absolut en film jag vill se :D
livinginfictionalworlds.blogg.se