Insidan Ut (2015)


Tittar du ibland på någon och undrar vad som pågår i deras huvud? Inuti 11-åriga Jennys hjärna jobbar fem känslor hårt på huvudkontoret, ledda av optimisten Glädje. Hon gör allt för att Jenny ska förbli lycklig vad som än händer, och vid sin sida har hon de andra känslorna Rädsla, Ilska, Avsky och Vemod.

Vilken pärla denna film är. Det tog mig alldeles för lång tid att finna tiden till den men jösses vad glad jag är över att ha sett den. Vem kom på den brillianta idéen att faktiskt förkroppsliga känslorna i kroppen och ge dem liv på detta sätt, den personen är ett geni! Vill inte skriva allt för mycket utan jag tycker absolut att ni ska ge filmen en chans, den är en härlig blandning av alla känslor man kan tänkas behöva i en film...eller i en kropp. 

Genre: Animation, Comedy, Adventure
Längd:
1h och 35 min
Röstskådespelare:
Amy Pohler, Bill Hader, Lewis Black mfl.
Betyg: 5/5
Plats i Disney Pixar klassiker serien: 15

#1 - Emelie Karlsson

tycker denna är sååååå fin!

Svar: Visst är den trodde inte jag skulle bli så känslosam till den men jag hade visst fel, säger bara Bing Bong <3
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Film&serier bloggen

Åh, den filmen alltså <3

Svar: Jaaa!
livinginfictionalworlds.blogg.se