Frågor & Svar: Grand Hotel

Då vart det ytterligare prat om Grand Hotel då. Men det är verkligen en riktigt bra serie och ju mer jag pratar om den desto mer hoppas jag att ni blir sugna på att se den och vips så har jag någon att diskutera serien med också...perfekt! 

 
Vad är det bästa med Grand Hotel?
Helt klart det höga tempot, karaktärerna, omgivningar och kostymer.

Favoritsäsong?
Kan man få säga alla? Ärligt de är alla riktigt bra men på olika sätt, men om jag måste välja en väljer jag nog säsong 3.

Favoritögonblick?
När Julio och Alicia första gången kysser varandra passionerat. Inte bara för att dem är världens sötaste par utan också, utan att avslöja något, för att det händer något stort precis efteråt. Och skådespelarna är fantastiska i detta läge. 

Favorit bland dem kvinnliga karaktärerna?
Alicia eller Maite

 
En kvinnlig karaktär du ej tycker om?
Belén!!!

Favorit bland dem manliga karaktärerna?
Julio, Andrés och inspektör Ayala

En manlig karaktär du ej tycker om?
Diego

Favoritpar?
Julio och Alicia från sekund ett!

 
Karaktären du saknar mest?
Konstigt nog Mateo 

Favoritplats i Grand Hotel?
Köket eller en låt oss säga hemlig plats (ni som sett vet vad jag menar)

Favoritvänskap?
Inspektör Ayala och Hernando

 
Favoritcitat?
Försöker översätta det till engelska...
"I have loved you since the first time I saw you at the trainstation"

Favorit bland de kvinnliga skådespelarna?
Amaia Salamanca

Favorit bland de manliga skådespelarna?
Ehm ingen blir väl chockad nu men Yon Gonzales. Haha

Bästa Gästskådespelaren?
Andrea Trepat

En scen som fick dig att gråta?
Det finns en hel del att välja på här, både ledsamma och glada. Men måste säga avrättningsscenen och när Julio och Alicia avslöjar sitt förhållande för Diego. 

Roligaste karaktären?
Javier, inspektör Ayala och Hernando.

Något du önskade aldrig hände?
Giftemålet mellan Diego och Alicia, och det sätt han behandlade henne på. Och såklart hela grejen med Andrés fängelsevistelse. Dock fantastiskt bra skådespelat av alla karaktärer under denna tid...wow bara wow! 

#1 - Elsa

Åh blir ju så sugen på att se den här! Verkar verkligen som något jag skulle gilla.

Svar: Hoppas att du ger den en chans, den finns på Netflix :) Behöver någon att diskutera med och denna serie borde få fler tittare! Den är ju sååå bra!
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Serievärlden

Haha snart har du övertalat mig! ;) Jag brukar inte vara så stort fan av kostymdraman, men borde kanske ge denna en chans! :D

Svar: Låter bra det, ge den en chans den är riktigt bra! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se