Frågestund


Hej kära läsare, Glad Påsk på er. Eftersom jag för första gången på länge har långledigt över påsken och även en vecka efteråt så tänkte jag även ta vara på tiden med mina nära och kära samtidigt så jag kommer ta en liten bloggpaus. Oroa er inte Veckans TV inlägget kommer att dyka upp som vanligt och om jag har lust kanske jag även publicerar en filmrecension eller två under veckan som kommer. Däremot tänkte jag göra en Frågestund medans jag är borta. Jag älskar att svara på frågor och finurla ut svar, så skriv hur många frågor som ni vill var inte rädd för det. Ha en fin påsk så hörs vi snart av igen! 
#1 - Karin

1. Vad gör mest ont; att slå i tån eller att bita sig i tungan?
2. Tycker du om godis? Vilken är din favorit?
3. Vilken tidsperiod (tillexempel. 1220-talet, 1880-talet, 1950-talet) skulle du vilja leva i om du var tvungen?
4. Vilken ä din favoritstad?
5. Har du någon gång varit på en konsert? Vilken var din första?
6. Har du haft någon resa som var perfekt på alla sätt och vis?
7. Vilken är din favoritårsid? Vad gillar du för väder?
8. Hur sover du? Mage, rygg...
9. Gillar du ''obehagliga saker'' såsom uppstoppade djur, dockor etc.?
10. Vad är det konstigaste i ditt hem?
11. Vad var du rädd för när du var liten? Vad är du rädd för nu?
12. Har du kvar det mjukdjuret som följde dig överallt?
13. Vad för sak använder du mest under en dag såsom sax, penna, sudd, tejp etc.?
14. Har du almanackor i ditt hem? Hur ofta tittar du på dom? Är du intresserad av högtider? Firar du dagar såsom kanelbullens dag och andra kakors dagar?

#2 - Karin

15. Om du bara fick se en film / TV-serie i resten av ditt liv: vilken skulle du då välja?
16. Gillar du citat / dikter? Vilken är din favorit?
17. Har du någon allergi?
18. Har du kvar några vänner från din skoltid?
19. När du reser: Skriver du vykort? Köper du souvenirer?
20. Hur gör du när du hälsar på någon?
21. Finns det någon dag i ditt liv som du alltid kommer att minnas med glädje när du tänker tillbaka på den?
22. Skriver du oftast med blyertspenna eller bläckpenna?
23. Har du levande växter i ditt hem?
24. Har du gardiner i fönstren i ditt hem?
25. Samlar du på något?
16. Vad ser du när du tittar ut genom ditt sovrumsfönster?

Svar: Tack för dina frågor. Jag ska finurla ut några bra svar på dem nu på påskledigheten :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - ♫♪ sandra

Beskriv dig själv med en eller flera karaktärer från tex tv, film,bok :)

Svar: Vilken klurig fråga den ska jag fundera på :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Elsa

Roligt med frågestund! Vad sägs om lite filmfrågor :D

- Favoritfilm of all time om du bara får välja en?
- Favoritserie of all time om du bara får välja en?
- Vilken filmgenre är din favorit?
- Samma fråga, men serier? Är det samma eller skiljer det sig mellan serier och filmer?
- Favoritkaraktär från film?
- Favoritkaraktär från serie?
- Jag har fått uppfattningen att du gillar klassiska filmer (har i alla fall läst flera recensioner på sådana, ex. Annie Get Your Gun m.fl.), så min fråga är, vilken är din favoritfilm av klassiska filmer?
- Och favoritmusikal på film?

Eftersom jag alltid älskar att få tips så frågar jag...
- En film du tycker är jättebra men som du tror att jag inte hört talas om /som generellt inte är alls så känd som du tycker den borde vara?
- Samma fråga som ovan men en serie?

Och ...
- Vad lyssnar du på för typ av musik? (genre ex)
- Om du bara fick välja en låt, vilken är då din absoluta favorit?
- Om du bara fick välja en artist/ett band - favorit då?
- Favoritmusik från film? (skrivet för just den filmen)
- Favoritmusik i serie? (skrivet för just den serien)
- Favorit av (riktiga) musikaler alternativt teaterföreställningar?

Svar: Tack för roliga frågor ska tänka ut några bra svar nästa vecka :D
livinginfictionalworlds.blogg.se