Guys and Dolls (1955)


Handlingen utspelar sig 1950 på Broadway där spelaren Sky Masterson slår vad om att han kan få missionären Sarah att bli förälskad i honom genom att ta henne till Havanna. Men vad händer när Sky helt plötsligt faller för Sarah?

Guys and Dolls är en musikal med stora namn i ensemblen vad sägs till exempel om Marlon Brandon och Frank Sinatra i huvudrollerna som Sky och Nathan? Musikalen var precis sådär härlig man kan vänta sig av en gammal klassiker och jag har faktiskt inte sett eller hört speciellt mycket om den innan mer än det jag såg på uppträdandet i London i somras. Bland de stora musikalnumrena finns bla Luck Be A Lady som blivit en stor favoit hos mig på senare tid. Vad kan jag säga, det är en musikal med glädje, gangsters, kärlek och bra sångare. Vad finns det att inte gilla med det? 

#1 - Elsa

Åh älskar både Sinatra och Brando så den här måste jag ju se!

Svar: Måste erkänna att jag inte sett dem i något annat innan denna men ska absolut se fler inom en snar framtid :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Elsa

Marlon Brando är ju känd från Gudfadern så där har jag sett honom men har även sett några mindre filmer med honom. Sinatra har jag aldrig sett en film med, men älskar verkligen hans musik! :D

Svar: Har faktiskt inte sett Gudfadern :P Ja Sinatras musik är riktigt bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se