Min Harry Potter Samling

Jag erkänner det. Jag är en nörd ut i fingerspetsarna när det gäller denna magiska värld. Jag har ett överdrivet shoppingberoende när det kommer till denna serien och jag är jättestolt över att säga att jag fortfarande väntar på mitt Hogwartsbrev. Därför tänkte jag nu visa upp min Harry Potter samling som den är i nuvarende läge. Bilderna på böckerna och filmerna är helt oärligt lånade från Google. 

Böckerna. Såklart jag äger ett exemplar både på svenska och på engelska! 



Filmerna.


Nu till det som jag tror ni är mest nyfikna på och det är all merchendise som jag köpt genom åren. Självklart kommer jag även att berätta vart jag köpt dem och vad dem kostade om ni skulle vilja köpa. Dock vet jag att vissa av tröjorna endast såldes under en kort period. Dock var ljuset när jag fotograferade typ bland det sämsta jag varit med om haha. 


Dumbledores trollstav - Inköpt på Studio Touren för 240kr
Golden Snitch Halsband -
Inköpt på  9 and 3/4 affären på King Cross Station i London. Köpte endast berlocken och la till kedjan senare hemifrån. Kostnad 40kr

 Harry Potters Glasögon - Inköpt spontant i väntan på att betala på Studio Touren. Kostnad 40kr

Hedwig gosedjursnyckelring - Inköpt på 9 and 3/4 affären på King Cross Station i London. Kostnad 20kr
Harry Potter Funko Pop Figur -
Denna fick jag i en bokprenumeration (Owlcrate) men går att finna på webbhallen.se om man är intresserad.

Rowena Rawenclaws diadem - Ingen aning om vad den kostade eller vart den är köpt då jag fick den som present. Misstänker att det var Ebay. 

Gryffindor halsduk -  Inköpt på Studio Touren för ca 250kr

Harry Potter och De Vises Sten Illustrerad Utgåva - Inköpt på Akademibokhandeln för alldeles för mycketpengar, över 300kr kostade den då. Men jag hade presentkort så mig gjorde det ingenting. 
Harry Potter and the Cursed Child -
Inköpt på Adlibris för 99kr

Inramad tavla - Fick denna som present så har ingen aning om den ens är köpt eller om den bara är utskriven från en dator

 Hedwig Pin - Ett spontanköp när den ändå var på rean. Kostnad 15 kr och inköpt på 9 and 3/4 affären. 


Kläder.
Okej ingen kollar på mina dåliga försök till vikning för att se trycket på tröjorna. Haha
Slytherin T-Shirt - Inköpt på 9 3/4 affären i London.  Kostnad 199kr

The Marauder´s Map T-Shirt - Inköpt på 9 and 3/4 affären för 199kr

 Ollivanders T-Shirt - Inköpt på 9 and 3/4 affären för 199kr

Albus Dumbledore citat Topp - Inköpt på Primark för 60kr

 Deathly Hallows Topp - Inköpt på Primark för 70kr

Harry Potter Topp med citat - Inköpt på Primark för 70kr

Hogwarts Topp - Inköpt på Primark för 60kr

Expecto Patrunum linne - Inköpt på Primark för 70kr 

Förutom dessa så har jag även strumpor med alla Hogwarts hus och färger men dem ligger i tvätten. Jag äger även ett par Hogwarts Skor som jag glömde att fotografera. Och man skulle väl kunna tro att samlingen räcker nu. Haha ja om man bara kände mig så skulle man veta hur fel ute man är då. Åker till London i Januari vi får se vad som händer då. 
#1 - Felicia

Ååh vad mycket fint

Svar: Tack så svårt att låta bli när det är billigt :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Karin

Åh, vilka fina saker! Tycker verkligen att den svenska utgåvan av böckerna är de finaste! :)

Svar: Ja fast de nya tecknade engelska utgåvorna är riktigt snygga dem med :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - film&serier bloggen

Jag är också ett stort harry potter fan. Har alla böcker + filmerna. men jag har dock inga grejer från harry potter, vilket är synd. men harry potter är nog de böckerna som jag har läst mest under åren!

Svar: Det är svårt att låta bli köpandet när man är i London och det är så billigt :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Anonym

Åh, roligt att se din samling. Nu fick jag ett sug efter att köpa massa Harry Potter saker, haha. :)

Svar: Roligt att höra. Det är en kul samling att samla på :D
livinginfictionalworlds.blogg.se