Serietips: The Tribe

 
The Tribe är en postapokalyptiskt tv-serie som riktar sig till ungdomar. Serien utspelar sig i en nära framtid där alla vuxna har utplånats av ett dödligt virus och lämnat världens barn att klara sig själva. Serien fokuserar på en icke namngiven stad bebodd av stammar med barn och ungdomar. 

Det här är en serie som jag beundrar något så fruktansvärt. Jag såg den när jag var liten och växte upp med dessa ungdomar som starka förebilder. Ännu idag, trots att serien varit nedlagd i 13 snart 14 år så har den en sådan massiv fanskara som fortsätter att diskutera serien på olika sociala medier. Och skådespelarna håller fortfarande igång, då och då chattar dem med sina fans på den officiella facebooksidan vilket är helt fantastiskt. Det är dock fortfarande rätt litet här i Sverige och därför är jag nyfiken på om någon av er har sett den? Jag själv har köpt hem alla 5 säsonger på DVD så att jag kan ta fram den och ha marathon när jag känner för det. Varje avsnitt är ca 20-30 minuter långa vilket är rätt skönt.
#1 - Linusdotter - film, tv & böcker

Bästa the Tribe! Så underbar! vart har du köpt boxarna med serien? känns som om jag letat överallt men inte hittat den

Svar: Jag köpte dem på Discshop för ett par år sedan, kolla där :D Kul att du också har sett den, inte många som gjort det :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Amanda Jona [SPONTAN]

Har faktiskt aldrig hört talas om den serien så tack för tipset! :)

Svar: Den är riktigt bra. Så udda koncept :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Elsa

Inte hört talas om men låter ju väldigt intressant! Måste skriva upp :)

Svar: Den gick på barnkanalen för många herrans år sedan :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Felicia

Har hört talas om den men aldrig sett den. Om jag sett något avsnitt så har jag isf glömt det :) hehe

Svar: Ge den en chans den är riktigt bra :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#5 - Lina - The Movie Freak

Den där kommer jag ihåg lite svagt. Jag såg den på tv för all evighet sedan men jag såg aldrig klart den, tror bara jag såg första säsongen. Vet inte om det var jag som slutade titta eller om den klipptes bort från tablån. Men i vilket fall som helst så fastande jag aldrig riktigt för den.

Svar: Den gick rätt dumma tider på Barnkanalen vill jag minnas. Minns att jag och en kompis fick springa hem från skolan för att hinna se den :D
livinginfictionalworlds.blogg.se