Unbroken

Denna film är den 3:e filmen ut i vår Månadens Film utmaning och passade ju perfekt att avsluta min Veckans Skådespelare tema med då Domnhall Gleeson även var med i denna. Gå in på Emelies blogg och läs hennes recension också. 


Filmen handlar om Louis Zamperinis otroliga liv. Den olympiska friidrottsstjärnan tog värvning under andra världskriget, men tillfångatogs av japanska fottan efter en fygplanskrasch och slutar upp som en krigsfånge. I filmen får vi följa hans kamp för överlevnad. 

 
För många herrans år sedan, innan den ens var påtänkt att bli film, så läste jag faktiskt boken om denna fashinerande man och allt han gick igenom. Tyvärr ramlade boken ur min väska och jag fick aldrig läsa de sista kapitlerna så det var väldigt roligt att se filmatiseringen. Jag tyckte att skådespelarna var spot on i sina roller och hur dem valt att klippa ihop hela hans resa från krashen till slutet var väl gjord. Jag minns att jag läste delen med livräddningsbåtarna medans jag bet på naglarna och även om filmen egentligen inte gav samma känsla då jag visste vad som komma skulle så var det väldigt bra filmat måste jag säga. Miyavi som spelade Watanabe skrämde livet ur mig precis som han gjorde i boken, men det blir verkligen en helt annan grej att faktiskt se en skådespelare spela den rollen, med känslor och uttryck. Överlag en väldigt bra film som jag ångrar att det tagit mig så lång tid att se. 
#1 - Film&serier bloggen

Den här har jag velat se ett tag. Kanske dags att se den snart då :)

Svar: Ja men absolut! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Flisan

Sv: jamen gud det måste du verkligen göra :D

Älskar denna film såg den första gången när den gick på bio, älskar lixom sanningsbaserade filmer :D

Svar: Samma här, verklighetsbaserade filmer blir så mycket mer intressanta och känslosamma! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se