Säsongsrecension - Knightfall S1


Handling
Vi får följa tempelriddarna under deras sista tid innan de upplöstes och deras jakt på den heliga Graalen. 

Recension

Jag började följa denna serie eftersom jag inte hade någon form av kostymdrama att kolla på för stunden och med tanke på hur många bra skådespelare så var jag ju nästan tvungen. Jag blev positivt överraskad av den här serien för jag trodde inte att jag skulle gilla den så mycket som jag gjorde. Förutom alla känslomässiga och personliga storylines så gillade jag att man parralellt fick se Landon försöka lösa mysteriet med den heliga Graalen. 

Favoritkaraktär och Varför
Landon var såklart en man fastnade för direkt men dem som egentligen fångade mitt intresse var de kvinnliga karaktärerna och framförallt Queen Joan. Förutom att hantera sin förbjudna kärlek och förhållande med Landon så skulle hon hålla sig vän med kungen, skydda sitt eget land och familj. Även Isabella tyckte jag om från början även om hon inte tog de bästa besluten alltid. 

Förhoppningar inför Säsong 2
Det finns ännu ingen indikation på att det skall bli en andra säsong i den här serien vilket är synd. Det var ett helt okej slut på serien om det inte skulle komma en till säsong men dock skulle jag vilja att det blir en säsong till så att man får se vad som nu händer med barnet och allt. Kommer andra säsongen att handla om att hitta Ljusets Brödraskap?

 
#1 - Wanderlust by Jona

Har missat den här serien totalt, stort tack för tipset! :)

Svar: Hade nog också missat den om inte någon annan tipsade om den, så det är så lite så! Hoppas att du tycker om den. :D
livinginfictionalworlds.blogg.se