The Last Five Years (2014)

Då var det dags för Månadens Film igen och månaderna flyger bara förbi känns det som just nu. Vi är redan inne i Juli och semester för min del. Och Månadens Film är en film jag haft hemma i en evighet men aldrig tagit mig tiden till att se förens nu. Jag köpte den enbart för att Jeremy Jordan var med i den och att det var en musikal haha. 


Hon var kämpande skådespelare, han en lovande författare. De fann varandra i en himlastormande förälskelse. Allt var helt perfekt, en enda stor rosaskimrande dröm. Men vad hände sen?

 
Det här är en typiskt musikal där dem fått alldeles för mycket konstnärlig frihet så att det hela blivit pannkaka istället för en bra musikal. Den är rörig och ärligt så hade jag väldigt svårt att bry mig om dem som par överhuvudtaget. Dem har ingen kemi och det känns som om dem sökt sig till varandra just för att den andra stöttar deras egna drömmar i livet. Det jag mest stör mig på är att musiken och handligen egentligen inte matchar dvs när Cathy har audition får man inte se vad hon sjunger där istället sjunger hon ut det hon tänker inne i huvudet under uppträdandet och det matchar inte alltid det som sker på skrämen. De enda scenerna i musikalen som jag fann intressanta var de mörka scenerna, när dem bråkade eller var ensamma och känslosamma.   
Jag älskar Jeremy Jordans röst och han visar verkligen upp den på olika sätt även om en hel del av låtarna är riktigt kassa rätt ut sagt och Anna Kendricks röst, ni vet den där jobbiga tonen som hon kan ha, ja den hade hon genom hela filmen vilket bara var plågsamt. Jag var förberedd redan innan att den skulle kunna bli en flopp men ärligt talat hade jag i allafall hoppats på mer än detta. 

Genre: Musikal
Längd: 1h och 34min
Skådespelare: Anna Kendrick, Jeremy Jordan
Betyg: 1/5

#1 - Flisan

sv: va kul :D

denna har jag inte sätt den verkar bra :D