The White Princess, Riverdale & Reign

Det är inte meningen att jag ska skriva veckorecensioner här på bloggen verkar det som. En av mina serier jag följer har blivit borttagen för "utländska användare" och en annan sida har krashat pga virus. Så jag ger helt enkelt upp och beslutar härmed att endast recensera The White Princess, Riverdale och Reign när respektive avsnitt har sänds och dem andra serierna kommer upp som säsongsrecensioner istället. Ja, så får det bli!


The White Princess 1x02 - Hearts and Minds: Kung Henry ger sig ut i landet för att visa upp sig bland folket, något som inte bara gör att han kommer till insikt om hur oönskad han är på tronen utan att hans mor undanhåller information för honom. Vad tycker ni om hans mors agerande att undanhålla information om sjukdomen som sprider sig? Jag har alltid tyckt att Margaret är en knepig person. Man vet aldrig vart man har henne, och även om hon avgudar sin son så ser hon inte att det kanske mer skadar än hjälper honom. 
Lika mycket som jag ogillade premiär avsnittet så gillade jag det här avsnittet, äntligen fick man se de små och sällsynta scenerna mellan Henry och Lizzy, nämligen dem stunder då dem hittade respekt och vänskap (och kanske även lite kärlek) mellan varandra. 


Riverdale 1x11 - To Riverdale and Back: Att FP blev tillfångatagen för Jasons mord kommer inte som en chock. För ärligt talat är det inte dem med en mörk bakgrund som alltid blir anklagade för allt för att någon annan skall kunna ha sin rygg fri? Jag tror inte att FP har mördat Jason, dock kanske han vet mer om mordet i sig men jag tror inte att han ligger bakom det. Och förresten var inte Cheryl alldeles för lugn när gripandet faktiskt genomfördes? Kanske har det med att hon inte litar på sina föräldrar längte eller så är det för att hon inte heller tror att FP mördat Jason. Den här serien blir mer och mer rörig känner jag men det är ändå någonting som gör att jag vill kolla vidare på den. Bettys reaktion mot Archie och Veronica var kanske väl överdriven, men jag tror dock att hon inser att dem kommit varandra mer nära också och att det fortfarande svider. Något som jag saknade i denna serie var att Kevin inte hade så stor del, gillar ju honom! Nå har ni några teorier om vad som hänt Jason? Hoppas verkligen inte att det slutar men något töntigt som att han råkade ut för en olycka eller så. 



Reign 4x10 - A Better Man:  Nu har Knox lyckats strula till det för Mary ordentligt. Genom att ha utnyttjat Mrs Knox att lura James så att han i sin tur låtit skydda Mary genom att ha slagits med och dödat Hamilton är allt nu en enda röra. James är bannlyst från hovet, vilket såklart är typiskt då han äntligen berättat sanningen om sina känslor för Greer. Kanske inte helt oväntat, det är ju Reign liksom haha. Vad hände mer då? Jo tillbaka på hovet har Henri kommit och frågan är ju vad han egentligen har planerat? Jag gillar verkligen denna händelseutveckling och ser mycket fram emot vad som kommer hända härnäst. En annan sak som jag absolut tokgillar just nu är att se Gideon och Elizabeth tillsammans, dem är ju för söta! Älskade scenen när Gideon har i uppgift att kolla upp de potentiala friarna till Elizabeth och toknekar de flesta. 
#1 - Flisan

sv: ja det hoppas jag med :D

åh man kanske ska ta och börja följa the white prinncess :D

Svar: Det tycker jag den är rätt bra :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Micaela

Sv: Samma här, men jag blev ännu mer förälskad i tvåan! Sååå förbannat söt att jag vill ha honom som husdjur!

Svar: Hahaha ah måste se tvåan snart enbart pga honom! :)
livinginfictionalworlds.blogg.se

#3 - Film&serier bloggen

Hoppas man får reda på vem som dödade Jason innan den här säsongen är över, för jag tror inte dem har tagit rätt mördare!

Svar: Nä det tror jag inte heller att dem har gjort. Tror dock att han kanske vet mer än vad han vill säga. Ska bli kul att se nästa avsnitt.
livinginfictionalworlds.blogg.se

#4 - Bokstund

Tycker att Reign är så bra, men jag inte kommit lika långt som du så vågar inte läsa :P Första serien låter också bra!

Svar: Ja jag gillar den väldigt mycket. Det är en bra serie, nä då kanske man inte ska läsa så man läser något avslöjande som man inteVill läsa. :)
livinginfictionalworlds.blogg.se