Pitch - The Interim

 
Ginny försöker att hitta sin plats i laget när en sexistisk kommentar från Al som gjordes många år tidigare bubblar upp till ytan. Mike går igenom en kris då han inser att han offrat sitt äktenskap för en karriär i idrotten han älskar som nu verkar gå mot sin ände. 

Oj vad snabbt en serie kan gå in på allvarliga saker och få till ett riktigt jäkla statement på en fabulöst slå er alla på käften sätt. I detta avsnitt brottas Ginny med att hitta sin identitet i laget samtidigt som omvärlden försöker pressa henne på ett statement angående Als kommentar och ett annat liknande fall i en annan del av landet. Men vår superhjälte Ginny klarar ju av det galant!
Intressant också att få se en djupare del av Mikes karaktär. Jag hade inte väntat mig att hans fru skulle vara den hon var. Ska bli kul att följa dessa båda karaktärers resa, kan ju iofs redan nu säga att mitt gamla shippar hjärta hejar på dem haha.

#1 - Emelie Karlsson

SÅ bra avsnitt! Älskar hur alla nya serier tar upp viktiga ämnen, Pitch och Designated Survivor som i förra avsnittet tog upp polisvåldet i USA. Och JA, Mike och Ginny! Ship!

Svar: Har inte sett den andra men det är ju bra :D Kom igen nästa avsnitt nu tack!
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Katrine Larsson

Detta är verkligen en bra serie, skönt att den höll för mina höga förväntningar. :)

Det här med Ginny och Mike, kan inte riktigt bestämma om jag vill att de ska ha ett förhållande eller om jag tycker att han passar bättre som en mentor för henne.

Svar: Börja som mentor och kanske utvecklas till ett djupt förhållande? :)
livinginfictionalworlds.blogg.se