Veckans TV - V.17


Riverdale 2x19
Hela det här avsnittet kändes som en kopia av ett Pretty Little Liars avsnitt. Alla meddelande, alla skumma typer som kollar in varandra när dem inte tror att man kan se dem etc. Men äntligen fick vi ju bekräftat att barnet som Mrs Cooper födde var FP:s kan inte dem bara hitta tillbaka till varandra som ett par nu!? Iskallt av Betty att lämna över Chic till Svarta Huvan eller vad säger ni? Tror ni Chick ännu lever eller samarbetar han med Svarta Huvan? En sak jag inte förstår är varför Archie envisas med att försöka få Mr Lodge godkännande hela tiden, jag förstår absolut att han vill hitta Svarta Huvan och allt men det känns som ett väldigt dumt sätt att göra det på. Om han inte samarbetar med polisen utan att vi vet det kanske. Tyckte faktiskt synd om Sheriff Keller i detta avsnitt, han verkar ju göra så gott han kan men utan bevis är han väldigt låst. Hörde dock en teori någonstans att han kanske kan vara svarta huvan. Vem vet, denna serie är ganska så rörig just nu känner jag. Eller vad säger ni?


Shadowhunters 3x06
Var det bara jag som kände mig underväldigad när Clary fick reda på att Jace var demonen? Inga känslor alls hon sa verkligen bara sin replik och så var det slut. Väldigt tråkigt. Får se hur det hela utvecklas från och med nu. En annan sak som jag verkligen gillade med detta avsnitt var bromancen mellan Simon och Jordan där i början, hoppas på att dem fortsätter om det nu skulle vara så att Raphael försvinner, vilket jag inte hoppas på för jag gillade den karaktären. Vad tror ni kommer att hända med Heidi nu då? Vart är det dem för henne? Jag har en känsla av att det är något skumt bakom det hela. 


Rise 1x07
Kära rara Maashouse, man känner verkligen med honom. Att gå runt och vara rädd hela tiden för att göra fel och bli utkickad på gatan fy. Jag hoppas verkligen att Gwen och Gordy kan hitta en trygghet i varandra mitt i alla denna kaos som dem går igenom i sina liv och att Gwen inte bara utnyttjar honom för att hon mår dåligt, för han verkar ju gilla henne på allvar. Tycker faktiskt att Sam och Vanessa är fina tillsammans, vad tror ni? Kommer dem att sluta upp tillsammans eller gå skilda vägar? 


Timeless 2x06
Ett avsnitt med fokus på den gamla musiken trodde jag skulle bli toppenbra men det kändes som om den historiska aspekten försvann i mängden historier om förhållandena mellan alla karaktärer. Jätteroligt att få se Connor vara med på en tidsresa men jag kan absolut förstå varför han var rädd för att faktiskt använda maskinen från början. Ett misstag och du förändrar historien så som vi känner till den. Med det där slutet är det svårt att inte shippa Lucy och Flynn faktiskt. Hon har ju i framtiden gett honom den där dagboken av en anledning eller hur? Synd att Wyatt fick stå på sidolinjen denna gång, saknade humorn mellan dem tre huvudkaraktärerna i detta avsnitt.
#1 - Film&serie bloggen

Jag tror jag också shippar Lucy och Flynn - jag tycker dem passar bra ihop, lite mer Wyatt till och med!

Svar: Jag är ju så svag för Wyatt och Lucy men håller med om Flynn. Som sagt dem verkar ju känna varandra i framtiden!
livinginfictionalworlds.blogg.se