Böcker - April 2018

 
Children of Blood and Bone: Solstenen - Tomi Adeyemi
Många har tokhyllat den här boken och jag kommer vara en av dem. Det här är en historia om dem som fått nog av tyranniet och kämpar tillbaka. Det är mörkt, det är häftigt, det är något nytt och Tomi Adeyemi är grym på att få ihop denna historia med viktigt budskap på ett sådant sätt att man inte kan lägga boken ifrån sig många sekunder innan man måste fortsätta. Älskar karaktärerna, den hemska världen dem lever i och all magi. Vill inte alls berätta mycket om den för man gör bäst i att gå in i den med blinda ögon. Läs den NU är allt jag kan säga! 

Stardust - Neil Gaiman
Jag vet inte varför, men jag gillade inte denna historia alls vilket är konstigt för jag vill minnas att jag tyckte om filmen när den kom ut, men boken var ingenting för mig alls och den var väldigt rörig och tråkig i långa stunder. Det är väl ungefär allt jag har att säga om den. 

Dramarama - E. Lockhart
Karaktärer som går ett teater program och skall sätta upp musikaler och teatrar det lät ju som en jättebra bok i mina ögon. Tyvärr räckte den inte alls fram till mig, den fokuserade dock på relationer karaktärer mellan och det var helt okej men nä inte den bästa bok och jag kommer definitivt att glömma bort den så fort jag startar en ny vilket är synd för jag hade hoppats så mycket på den. 
#1 - Hanna

Håller på att läsa Children of Blood and Bone just nu, har bara lite kvar. Gillar den hittills!

Svar: Jag med trodde inte jag skulle gilla den så mycket eftersom den var seg att komma in i men sedan hände det något och på slutet kände jag att den var riktigt riktigt bra! :D
livinginfictionalworlds.blogg.se