About Time (2013)

 
Handling
När Tim är 21 år gammal berättar hans pappa en otrolig familjehemlighet: alla män i släkten har förmågan att leva om sitt förflutna. Han kan återgå till vilket ögonblick som helst i sitt liv och göra saker på ett annat sätt, tills allt blir perfekt. Han bestämmer sig för att använda sin nya talang för att vinna den vackra Marys hjärta. Han blir dock varse att vägen till den sanna kärleken kan vara förtjusande svår – även om man har förmågan att försöka, försöka och försöka igen.

Recension
Jag gick in i den här filmen med inställningen att den kan bli helt fantastiskt bra eller så kunde den ha blivit helt fantastiskt dålig, men den charmanta och helt bortkomna Tim som står för huvudrollen gjorde det till en härlig och varm kärleksberättelse. Jag älskade den här filmen från början till slut och gillar verkligen relationerna mellan familjen. Lite otippat dock att Tom Hughes dök upp i en av rollerna som lite mer badboy även om det bara var i bakgrunden och sånt är alltid trevligt. Det är en film med mycket humor, värme och kärlek. En riktig feelgood film!
#1 - Emelie Karlsson

Tyckte inte om den här filmen när den kom ut, ingen aning varför, men jag är helt övertygad om att jag skulle älska den om jag kollade på den nu igen!

Svar: Det tror jag med, var så osäker innan för jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla den men så fel jag hade :D
livinginfictionalworlds.blogg.se