Veckans TV - V.15


Rise 1x05
Okej vi måste ju börja prata om supernörden Lou. Var det bara jag som skrattade mig igenom avsnittet när han tog över avdelning efter avdelning med den där brinnande blicken haha, jag skulle nog dock ha varit likadan om jag ska vara ärlig. Lilette och Robbie var rätt söta tillsammans i detta avsnitt men vet ännu inte hur jag känner inför dem som ett par. Och det där slutet då? Innebär det att vi kommer att få se mer Gwen och Gordy efter detta? Som sagt mig spelar det ingen roll, de kan bli ett fint par, men dem kan även bli otroligt fina som vänner också. Och slutligen, Yeeeeey Simon är tillbaka på skolan, kommer det bli fler Simon och Jeremy scener nu må tro? Och det är väl precis det Simons pappa är rädd för eller vad tror ni?


Shadowhunters 3x04
Vad har hänt med den här showen? Skådespelarna lyckas ju vecka efter vecka att visa upp både mörka, dramatiska och väldigt känslosamma scener helt perfekt. Jag menar när Raphael låg där i solen och skrek, man kunde verkligen känna med honom, visst kunde man? Och AJ att Jace tror på att han börjar bli galen, han såg så liten och rädd ut där på slutet. Hur ska vi kunna vänta tills nästa avsnitt!!


Timeless 2x04
Denna gång fick vi alltså följa med under häxjakten i Salem och även Lucy blir anklagad av sin mamma att vara häxa, när mamman kommer in där på slutet så undrar jag vad hon menade, hon verkade ju faktiskt skydda Lucy mot något, undrar om vi får veta mot vad innan säsongen är slut. Och man måste ju bara älska Garcia i detta avsnitt haha när han äntligen fick tag i det där vapnet och med ett leende bara JAG VISSTE DET! haha. Vad tror ni om att Jessica vet om allting nu då? Jag hoppas för egen del att hon håller tyst och kanske joinar teamet men det är lite lurt med hennes komma tillbakande (ja det får hela så). Varför skulle Rittenhouse åka tillbaka i tiden för att ändra just på det? Eller är hon kanske en sovande agent fast i vår tid? Finns det kanske en tidslinje som är långt in i framtiden eftersom Jiya har alla syner?
#1 - Film&serier bloggen

Jag gillar Timeless just nu, undra varför Jiya kan se in i framtiden? Jag hoppas att Jessica inte joinar deras team, tror inte det skulle bli så bra i slutändan!

Svar: Jag tror att hon kan bli intressant om hon joinar även om jag ändå har en känsla att hon vet mer om det där än vad hon sa :P
livinginfictionalworlds.blogg.se

#2 - Elsa

Så typiskt att Jessica skulle komma tillbaka i Timeless. Dock förstod jag redan vid seriestarten att hon skulle komma tillbaka, så är det alltid i den här typen av serier. Och såklart ska det hända tre sekunder efter att Lucy och Wyatt slutligen visat sin kärlek!

Svar: Såklart de måste ju skaka om i kärlekspåsen lite eller hur haha.
livinginfictionalworlds.blogg.se